Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną w 2011 roku była TVN24. Na jej informacje inne media powołały się w zeszłym roku prawie cztery tysiące razy - wynika wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Wśród portali internetowych drugie miejsce przypadło tvn24.pl.
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24 (3823 cytowań). Na drugiej pozycji uplasowała się TVN (1347), na trzeciej TVP Info (682), a dalej Polsat News (468).
Za TVN24 najczęściej podawano doniesienia z polityki polskiej i informacje związane z katastrofą smoleńską.
TVN24 zajęła też trzecie miejsce w klasyfikacji najbardziej opiniotwórczych mediów 2011 roku. Najwyższe miejsca na podium zajęły dzienniki. Media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (9263) i Gazetę Wyborczą (8399).
tvn24.pl doceniony
Wśród portali internetowych najbardziej opiniotwórczym okazał się Onet.pl (820 cytowania). Na drugiej pozycji uplasował się tvn24.pl (684), głównie dzięki doniesieniom w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem. Na podium znalazł się również ekonomiczny money.pl jako źródło informacji rynkowych i gospodarczych (485).
Analizę częstotliwości cytowania poszczególnych mediów przez inne media Instytut Monitorowania Mediów wykonał na podstawie przekazów prasowych, telewizyjnych i radiowych z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24