TVN24 najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną, a tvn24.pl najbardziej opiniotwórczym portalem internetowym - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów, który podsumował cytowalność mediów w lutym.
Według Instytutu w lutym media najczęściej cytowały inne media głównie w kontekście polskiej polityki oraz ekonomii i gospodarki. "Wśród informacji wywołujących najszerszą dyskusję w mediach znalazły się również sprawa Madzi z Sosnowca, kwestia podwyższenia wieku emerytalnego i działalność minister Muchy" - czytamy w raporcie.
Wśród wszystkich mediów, najbardziej opiniotwórcza okazała się być "Rzeczpospolita" (596 powołań). W tej kategorii stacja TVN24 (342 cytaty) znalazła się na piątym miejscu.
Najlepsze w swoich dziedzinach
Z tym wynikiem, wśród stacji telewizyjnych TVN24 znalazła się na miejscu pierwszym. Wyprzedziła TVN (138), TVP Info (31), TVP 2 (23) i TVN CNBC (21). "Za TVN24 najczęściej podawano doniesienia w sprawie 6-miesięcznej Madzi z Sosnowca" - informuje IMM.
Z kolei wśród portali internetowych na prowadzeniu jest tvn24.pl (69 powołań), który cytowany jest częściej niż m.in. gazeta.pl (66). i onet.pl (59). "Inne media za tvn24.pl przytaczały najczęściej informacje w sprawie działalności detektywa Rutkowskiego" - czytamy w raporcie Instytutu.
Przeanalizowali ponad 5 tys. przekazów
Przedstawione zestawienie powstało na podstawie 5 014 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 29 lutego 2012 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism), stacje telewizyjne i wybrane programy w rozgłośniach radiowych.
Instytut Monitorowania Mediów bada ich opiniotwórczość od września 2003 r.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24