TVN24 i "Fakty" TVN z doskonałymi wynikami oglądalności za październik. Jak pokazują badania Nielsen Television Audience Measurement, stacja informacyjna TVN24, należąca do TVN Grupa Discovery, w październiku osiągnęła 5,1 procent udziału w rynku oraz 3,0 procent w grupie komercyjnej 16-49. Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w kraju pozostają "Fakty" TVN, które w październiku przyciągały średnio 22,3 procent ogólnej widowni.
TVN24 i "Fakty" TVN pozostają liderami rynku w swoich grupach. W październiku telewizja TVN24 była najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w kraju, osiągając wynik 5,1 proc. widowni (kategoria powyżej 4. roku życia).
Na kolejnych miejscach znalazły się TVP Info (4,4 proc) i Polsat News (1,5 proc.). Należy jednak pamiętać, że TVP Info to naziemna telewizja z 99,5-procentowym zasięgiem, a TVN24 dociera do ok. 60 proc. gospodarstw domowych.
W najważniejszej dla reklamodawców kategorii wiekowej 16-49 lat TVN24 także utrzymuje pozycję lidera, osiągając w październiku 3,0 proc. rynku. Kolejne były TVP Info (1,8 proc.) oraz Polsat News (1,2 proc.).
"Fakty" TVN najchętniej oglądanym programem informacyjnym
"Fakty" TVN w październiku 2021 utrzymały pozycję lidera wśród codziennych programów informacyjnych. Średni dzienny udział rynkowy "Faktów" wyniósł 22,3 proc. w kategorii ogólnej 4+. Wynik ten obejmuje zarówno TVN, TVN24 BiS, jak i oglądanie tego samego dnia z przesunięciem czasowym (VOSDAL). Na drugim miejscu znalazły się "Wiadomości" TVP (TVP1 i TVP Info) z wynikiem 20,3 proc. Zestawienie zamykają "Wydarzenia" Polsatu (Polsat, Polsat News, Wydarzenia24) z wynikiem 14,7 proc.
W grupie komercyjnej (16-49 lat) "Fakty" TVN we wrześniu średnio osiągały 22,2 proc. rynku, przy 11,1 proc. udziału "Wiadomości" TVP oraz 16,4 proc. "Wydarzeń" Polsatu.
Dane pochodzą od Nielsen Television Audience Measurement.
TVN liderem
TVN potwierdził pozycję lidera wśród kanałów, z udziałem na poziomie 10,5 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Wbrew obowiązującym na rynku telewizyjnym trendom stacja jako jedyna z dużych kanałów telewizyjnych osiągnęła wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Nowe sezony kultowych produkcji TVN także notowały wysokie wyniki oglądalności – "Kuchenne rewolucje" (SHR: 19,3 proc.), "Top Model" (SHR: 15,4 proc.), "MasterChef" (SHR: 14,6 proc.), "Milionerzy" (SHR: 10,7 proc.), Niesłabnącą popularnością cieszą się także serial "Na Wspólnej" i program interwencyjny "Uwaga!". "Dzień Dobry TVN" z kolei był najchętniej wybieranym programem śniadaniowym (SHR: 10,7 proc.).
- Ta jesień jest wyjątkowo mocna programowo w całej naszej grupie. Warto pamiętać, że porównujemy październik do zeszłego roku, kiedy po chwilowym wakacyjnym rozluźnieniu wszyscy znów utknęliśmy w domach, często szukając relaksu właśnie przed ekranem telewizora. Tymczasem nie tylko TVN, nasz największy kanał, ale siedem innych stacji z naszego portfolio uzyskało lepsze wyniki niż rok wcześniej! To dla nas wielki sukces, który dobrze rokuje na wynik całego sezonu – mówi Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.
Portale stacji informacyjnych - doskonały wynik tvn24.pl
W październiku 2021 roku doskonały wynik, jeśli chodzi o portale stacji informacyjnych, osiągnął także tvn24.pl, który był na czele zestawienia z wynikiem 8 756 262 realnych użytkowników.
Na drugim miejscu w zestawianiu znalazł się polsatnews.pl - 4 374 810 realnych użytkowników, a na najniższym stopniu podium znalazł się tvp.info - 3 837 618 realnych użytkowników. Dane pochodzą od Gemius PBI Mediapanel.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24