- AmRest chce w całości przejąć Sfinksa. Wezwanie publiczne to wstęp do zakupu 100% akcji - zadeklarował na antenie TVN CNBC Biznes członek zarządu firmy Wojciech Mroczyński.
- Dla nas kontrola to jest 100 procent, pełna kontrola, i taki jest cel i tak zakładamy że będzie się wszystko rozwijać - mówił członek zarządu AmRest-u.
Grupa AmRest przed tygodniem ogłosiła wezwanie na kupno akcji łódzkiej firmy Sfinks (właściciel marki Sphinx). Holding chce niemal dwukrotnie zwiększyć swój udział w tej spółce i osiągnąć 25 proc. Proponowana cena to 19,41 zł, czyli o 22 grosze więcej niż kurs giełdowego zamknięcia sprzed wezwania. (CZYTAJ WIĘCEJ)
Krótko potem ujawniono, że pakiet ponad 9 procent akcji Sfinksa sprzedał AmRest-owi poza giełdowym parkietem przewodniczący rady nadzorczej spółki Tomasz Morawski.
Już wówczas eksperci twierdzili, że choć wezwanie opiewa na 1/4 akcji Sfinksa, to celem AmRest jest przejęcie całości firmy.
Gracz z drugiej pozycji połyka trzeciego
Liderem na rynku gastronomicznym w Polsce jest McDonald's. AmRest ze swymi markami KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks jest drugi pod względem przychodów.
Trzecie miejsce zajmuje właśnie Sfinks, do którego należy ponad sto orientalnych lokali pod marką Sfinx, a także 11 restauracji Chłopskie Jadło oraz trzy pod marką WOOK.
Źródło: TVN CNBC Biznes, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES