Xiaomi, czyli chiński producent elektroniki użytkowej wyprzedził Samsunga. Zaledwie po czterech latach działalności firma została liderem w sprzedaży smartfonów w Chinach. W drugim kwartale tego roku zwiększyła sprzedaż aż o 240 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2013 roku.
Chiński producent smartfonów z niszowego gracza stał się główną siłą na chińskim rynku telefonów komórkowych. Firma, która powstała zaledwie cztery lata temu zdobyła 14 proc. rynku w drugim kwartale tego roku. Oznacza to, że Xiaomi sprzedała 15 mln smartfonów w trzy miesiące, czyli aż o 240 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Za plecami rywale
- To fenomenalne osiągnięcie Xiaomi - stwierdził analityk Jingwen Wang, który pracuje dla firmy badającej rynek produktów elektronicznych Canalys. - Jeśli Xiaomi chce utrzymać wzrost, to musi dostarczać również produkty LTE, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na usługi 4G - dodał Wang. Wprawdzie ostatnie dane pokazują, że Xiaomi objął pozycję lidera w sprzedaży smartfonów, ale konkurencja jest olbrzymia. Najwięksi rywale, czyli Samsung, Lenovo, Yulong i Huawei mają, każda z osobna, ponad 10 proc. udziały w rynku.
Plany ekspansji
Koncern jest nadal stosunkowo mało znany poza Chinami. 97 proc. swojej sprzedaży w drugim kwartale odnotował w Chinach. Władze firmy mają jednak szerokie plany międzynarodowej ekspansji. W kolejnych latach telefony tej marki mają trafić m.in. do Rosji, Indonezji, Turcji, Tajlandii, czy Meksyku.
Autor: msz//bgr / Źródło: CNN Money