Rosyjski browar przejmuje amerykańską ikonę piwa Pabst Blue Ribbon. Szczegóły transakcji trzyma w tajemnicy. Ale zapewnia, że nie będzie zmieniał receptur popularnego w Stanach Zjednoczonych piwa.
Oasis Beverages z Rosji poinformował o podpisaniu umowy przejęcia Pabst Brewing Company, której siedziba znajduje się w Los Angeles. Korzenie amerykańskiej firmy sięgają 1844 roku. Posiada takie znane wśród Amerykanów marki, jak: Pabst Blue Ribbon, Old Milwaukee, Schlitz i Colt 45. A także niedawno wskrzeszone jedno z najbardziej popularnych piw w połowie dwudziestego wieku - Ballantine India Pale Ale.
Oasis, który również działa na Ukrainie, Białorusi i w Kazachstanie nie ujawnia warunków umowy, poza tym, że inwestor TSG Consumer Partners ma mniejszościowe udziały. Rosyjska firma zapowiedziała, że nie będzie wprowadzać zmian w markach Pabst.
Hipsterzy napędzają biznes
- Nie mamy absolutnie żadnych planów, by zmieniać skład receptury marek – powiedział pracownik Oasis odpowiadając na pytania CNN Money. – Cały zespół Pabsta będzie nadal koncentrować się na zachowaniu klasycznych receptur i wysokiej jakości wszystkich produktów Pabst - zaznaczył.
Eugene Kashper, prezes Oasis Beverages Board powiedział, że siedziba Pabst pozostanie w LA.
- Możliwość pracy z firmą będącą skarbnicą kultowych marek, to spełnienie marzeń - powiedział Kashper, który rozpoczął swoją karierę 20 lat temu w The Stroh Brewery Company.
Pabst, stosunkowo niedrogie piwo warzone w Milwaukee, zyskało na popularności w minionych latach po tym, jak zostało odkryte przez hipsterów.
Oasis posiada 12 proc. rosyjskiego rynku piwa, 13 proc. kazachskiego, 30 proc. białoruskiego i 25 proc. ukraińskiego.
Autor: km/kwoj / Źródło: CNN Money
Źródło zdjęcia głównego: Dustin O'Donnell Design, CC BY SA 2.0