Polskie sieci gastronomiczne coraz śmielej rozpoczynają ekspansję poza granice naszego kraju. Tylko w tym roku w innych państwach - głównie na Wyspach Brytyjskich - powstanie kilkadziesiąt restauracji według polskiego konceptu - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Jak podkreśla "DGP", nowe placówki chce otworzyć sieć Nasz Naleśnik, która rozwija się już w Anglii. – Mamy zapytania w sprawie uruchomienia kolejnych restauracji. Otrzymaliśmy też propozycję otwarcia kilku lokali w USA, gdzie widzimy ogromny potencjał – mówi Barbara Knap z sieci Nasz Naleśnik.
Pizza Dominium, która ma za granicą cztery restauracje – dwie w Rumunii, jedną w Irlandii i jedną na Litwie – też chce otwierać kolejne. Natomiast sieć Da Grasso chce otwierać swoje restauracje w ramach franczyzy. – Otrzymujemy mnóstwo pytań od inwestorów z Wielkiej Brytanii i Ukrainy. Z kilkoma prowadzimy negocjacje – mówi w rozmowie z "DGP" Magdalena Piróg z Da Grasso.
Poza Polskę wychodzi również Grupa Kościuszko, właściciel marek Polskie Jadło, Gościniec, Lanczowisko i Sztuka Pieroga. – Jesteśmy zainteresowani obecnością w Brukseli, Niemczech, Austrii, a także Czechach – mówi gazecie Marek Zuber z Grupy Kościuszko. Dodaje, że najpierw firma chce wejść na zagraniczne rynki z produktami gotowymi. Potem ma otwierać restauracje - pisze "DGP".
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu