Produkty firm dobrze traktujących klientów czy środowisko nie sprzedają się lepiej niż inne. Dla polskiego konsumenta wciąż najważniejsza jest cena – wynika z badań "Rzeczpospolitej".
Jak pisze "Rz" z punktu widzenia polskich konsumentów bycie firmą etyczną to na razie sztuka dla sztuki. Tylko co piąty Polak byłby skłonny zapłacić do 10 proc. więcej za produkty przedsiębiorstwa, które zachowuje się etycznie wobec pracowników, klientów, kontrahentów, akcjonariuszy oraz wobec otoczenia: środowiska czy lokalnych społeczności – wynika z badania przeprowadzonego dla "Rz" przez GfK.
"Polak to nie idealista"
– Polacy nie są wielkimi idealistami. Wolą kupować taniej niż etycznie - mówi "Rz" Bolesław Rok z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego. Z badania wynika też, że nie potrafimy wskazać etycznych marek, chociaż coraz więcej firm stara się reklamować produkty, podkreślając ten walor swojego działania.
Dla porównanie na produkty wypromowanej przez samych konsumentów marki Fair Trade (sprawiedliwy handel) Brytyjczycy wydają rocznie prawie 900 mln euro - zauważa "Rz".
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu