Kryzys finansowy najwyraźniej wystraszył Amerykanów - i to na tyle skutecznie, że postanowili oszczędzać także na święcie strachów - Halloween. A wydatki z nim związane uważa się za prognostyk tego, co wydarzy się na rynku w końcówce roku.
Jak wylicza amerykańska Narodowa Federacja Detalistów, statystyczny konsument w tym roku wyda na Halloween o 1/6 mniej niż przed rokiem. Spadku wydatków spodziewa się 88 procent ankietowanych.
Przeciętny Amerykanin ma przeznaczyć na obchody Halloween niespełna 56,5 dolarów, podczas gdy jeszcze przed rokiem było to ponad 66 dolarów.
Coraz mniej Amerykanów ma też nastrój na szampańską zabawę w towarzystwie wydrążonych dyni czy plastikowych szkieletów. W tym roku obchody Halloween planuje 62 procent badanych wobec 64,5 procent rok temu.
Wydatki na Halloween są w USA prognostykiem sezonu świątecznego, który jest dla detalistów za oceanem najważniejszym okresem w całym roku.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu