Nokia planuje radykalne ograniczenie liczby modeli swoich telefon贸w kom贸rkowych - donosi niemiecka gazeta "Wirtschaftswoche". Fi艅ski koncern przedstawi艂 w zesz艂ym roku 50 nowych modeli, w tym ma ich by膰 zdecydowanie mniej. Zmiana strategii ma pom贸c w walce z konkurentami - zw艂aszcza panosz膮cym si臋 w艣r贸d smartfon贸w iPhonem firmy Apple.
Niemiecka gazeta powo艂uje si臋 na informacje uzyskane od anonimowego mened偶era Nokii. Oficjalnie ma je og艂osi膰 w czwartek szef koncernu Olli-Pekka Kallasvuo, gdy b臋dzie prezentowa艂 wyniki finansowe firmy.
Dwa lata temu Nokia postanowi艂a walczy膰 z konkurentami innowacyjno艣ci膮 produkt贸w i ich szerok膮 gam膮. - Potrzebujemy nie tylko 艣wietnego aparatu, kt贸ry wyznacza nowy trend. Potrzebujemy ca艂ej masy takich aparat贸w - m贸wi艂 wtedy szef dzia艂y telefon贸w kom贸rkowych Nokii, Kai 脰ist盲m枚.
W艣r贸d produkt贸w koncernu ka偶dy mia艂 znale藕膰 telefon w sam raz dla siebie. Cel zosta艂 osi膮gni臋ty i Nokia wci膮偶 jest liderem rynku, ale konkurencja napiera. Ostatnie miesi膮ce okazuj膮 si臋 okresem tryumfu produktu ameryka艅skiej firmy Apple z jednym tylko rodzajem wyrafinowanego telefonu - iPhonem.
W Polsce Nokia nie podaje swoich wynik贸w sprzeda偶y w Polsce. W grudniu 2009 roku "Dziennik Gazeta Prawna" szacowa艂 jej udzia艂y w naszym rynku na 40 procent sprzedanych telefon贸w kom贸rkowych. Nast臋pne miejsce zajmowa艂 korea艅ski Samsung z 30-procentowym udzia艂em w rynku - i bu艅czucznymi zapowiedziami, 偶e w roku 2010 Noki臋 wyprzedzi. Jak szacowa艂a gazeta, w zesz艂ym roku Polacy kupili 8-8,5 miliona nowych aparat贸w, wobec 9,5 miliona rok wcze艣niej.
殴r贸d艂o: Wirtschaftswoche
殴r贸d艂o zdj臋cia g艂贸wnego:聽Nokia