Nokia planuje radykalne ograniczenie liczby modeli swoich telefonów komórkowych - donosi niemiecka gazeta "Wirtschaftswoche". Fiński koncern przedstawił w zeszłym roku 50 nowych modeli, w tym ma ich być zdecydowanie mniej. Zmiana strategii ma pomóc w walce z konkurentami - zwłaszcza panoszącym się wśród smartfonów iPhonem firmy Apple.
Niemiecka gazeta powołuje się na informacje uzyskane od anonimowego menedżera Nokii. Oficjalnie ma je ogłosić w czwartek szef koncernu Olli-Pekka Kallasvuo, gdy będzie prezentował wyniki finansowe firmy.
Dwa lata temu Nokia postanowiła walczyć z konkurentami innowacyjnością produktów i ich szeroką gamą. - Potrzebujemy nie tylko świetnego aparatu, który wyznacza nowy trend. Potrzebujemy całej masy takich aparatów - mówił wtedy szef działy telefonów komórkowych Nokii, Kai Öistämö.
Wśród produktów koncernu każdy miał znaleźć telefon w sam raz dla siebie. Cel został osiągnięty i Nokia wciąż jest liderem rynku, ale konkurencja napiera. Ostatnie miesiące okazują się okresem tryumfu produktu amerykańskiej firmy Apple z jednym tylko rodzajem wyrafinowanego telefonu - iPhonem.
W Polsce Nokia nie podaje swoich wyników sprzedaży w Polsce. W grudniu 2009 roku "Dziennik Gazeta Prawna" szacował jej udziały w naszym rynku na 40 procent sprzedanych telefonów komórkowych. Następne miejsce zajmował koreański Samsung z 30-procentowym udziałem w rynku - i buńczucznymi zapowiedziami, że w roku 2010 Nokię wyprzedzi. Jak szacowała gazeta, w zeszłym roku Polacy kupili 8-8,5 miliona nowych aparatów, wobec 9,5 miliona rok wcześniej.
Źródło: Wirtschaftswoche
Źródło zdjęcia głównego: Nokia