Poczta Polska zapłaci 6,6 mln zł kary za nieterminowe dostarczanie przesyłek. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nałożeniu na Pocztę takiej kary - poinformował UOKiK. Poczta Polska na razie nie komentuje wyroku - czeka na jego pisemne uzasadnienie.
Wyrok sądu odnosi się do decyzji UOKiK z grudnia 2008 roku. Stwierdzono wtedy, że Poczta Polska nie dostarczała w terminie paczek i listów. Jak podkreślił Urząd, zgodnie z przepisami przedsiębiorstwo musi w określonym terminie przekazać do adresata minimalną liczbę przesyłek.
"Przykładowo co najmniej 80 proc. paczek pocztowych priorytetowych musi dotrzeć do odbiorcy już następnego dnia po nadaniu. Jak wykazało przeprowadzone postępowanie poczta nie dotrzymywała wymaganych terminów w przypadku: listów priorytetowych dostarczanych następnego dnia po wysłaniu oraz wszystkich listów zwykłych, paczek priorytetowych i zwykłych" - napisał w komunikacie UOKiK.
Sąd: Terminowe dostarczanie przesyłek to obowiązek
Zdaniem Urzędu, tego typu działania Poczty mogły narażać konsumentów na niedogodności. Spółka została zobowiązania do zaniechania tych praktyk oraz ukarana kwotą 6,6 mln zł.
Poczta Polska złożyła odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten w całości oddalił odwołanie spółki i podtrzymał decyzję UOKiK. "W uzasadnieniu Sąd podkreślił m.in., że terminowe dostarczenie przesyłek było obowiązkiem spółki" - podano w komunikacie.
Rzecznik prasowy Poczty Polskiej Zbigniew Baranowski w przesłanym PAP komentarzu napisał, że spółka czeka na pisemne uzasadnienie wyroku i wtedy podejmie decyzję w sprawie odwołania.
Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24