Internet od dawna jest obowiązkowym narzędziem do promocji firm. Jak jednak wynika z badań Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, małe i średnie przedsiębiorstwa wciąż starają się swoją ofertę opierać głównie na zbijaniu ceny, a nie innowacji.
- To krótkowzroczne podejście, bo jak długo jeszcze dadzą radę ścigać się na tym polu z firmami azjatyckimi? Polska gospodarka musi stać się bardziej innowacyjna, a drogą do tego jest m.in. korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym z internetu - powiedział Lech Pilawski, dyrektor generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan podczas ogłaszania wyników akcji Ministerstwa Gospodarki, firm Google, home.pl i Lewiatana "Internetowa Rewolucja".
Dzięki sieci WWW można nie tylko zdobyć rzesze nowych klientów, ale także rozwinąć swoją działalność na przykład rozszerzając ofertę lub nawiązując współpracę z nowymi kontrahentami. Sebastian Christow, ministerstwo godspodarki
Akcja została zainaugurowana pod koniec 2009 roku. W jej ramach każda mała i średnia firma w Polsce mogła za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci, umieścić wizytówkę na internetowych mapach oraz wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności online.
Internet szansą
W pierwszych miesiącach działania akcji przystąpiło do niej ponad 10 tys. firm z całej Polski. 40 proc. zgłoszonych firm pochodzi z 10 największych miast (Warszawa, Wrocław, Łódź, Kraków, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Katowice, Gdynia, Lublin). W sumie przedsiębiorcy uczestniczący w akcji reprezentują ponad 1300 różnych miejscowości ze wszystkich zakątków kraju.
- Jednym z głównych priorytetów Ministerstwa Gospodarki jest wprowadzanie w życie programów pozwalających na wyrównywanie szans rynkowych w sektorze małych i średnich firm - powiedział Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki.
Jak podkreślił, "internet to wciąż ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców". - Dzięki sieci WWW można nie tylko zdobyć rzesze nowych klientów, ale także rozwinąć swoją działalność na przykład rozszerzając ofertę lub nawiązując współpracę z nowymi kontrahentami - wyjaśnił Christow.
Zbyt ostrożni?
Według badań SMG/KRC na zlecenie Google z ubiegłego roku, 80 proc. polskich firm korzysta z internetu, ale tylko połowa ma własną stronę internetową.
Małe i średnie firmy podchodzą do internetu z dużą rezerwą i ostrożnością. Jak wynika z badań, przyczyną jest brak wiedzy i percepcja internetu jako zbędnego balastu dla konkretnej działalności.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu