TVN24 i TVN były w lutym najczęściej cytowanymi telewizjami w Polsce - wynika z najnowszego raport Instytutu Monitorowania Mediów. Spośród redakcji internetowych najczęściej powoływano się na onet.pl i tvn24.pl.
W rankingu generalnym obejmującym wszystkie media zwyciężyła "Rzeczpospolita", na którą w lutym inne media powoływały się 779 razy. Za nią uplasowała się "Gazeta Wyborcza" (655). Na kolejnych miejscach znalazła się TVN24 (332) i "Dziennik Gazeta Prawna" (285).
Wśród telewizji bezkonkurencyjne były TVN24 (332 cytowania) i TVN (126). Daleko w tyle jest trzecia w rankingu publiczna TVP Info (53).
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie stacji RMF FM (258). Na drugiej pozycji znalazły się cytowania Radia ZET (147), a na trzeciej TOK FM (112).
Dziennikarze powoływali się również na przekazy internetowe. Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu uplasował się onet.pl (85), a za nim tvn24.pl (56) i wp.pl (45).
Jeśli chodzi o media biznesowe, najczęściej cytowaną gazetą był "Puls Biznesu" (142), portalem - money.pl (31), telewizją - TVN CNBC (32), a rozgłośnią radiową - Radio PiN (41).
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników znalazły się: "Wprost" (145), "Polityka" (128) i "Newsweek" (95). Z kolei miesięcznikami, na które najczęściej powoływały się inne media, były "Forbes" (36) oraz "Perspektywy" (23).
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, większość odwołań dotyczyło polityki polskiej, katastrofy pod Smoleńskiem oraz informacji ekonomicznych.
Badanie przeprowadzono na podstawie 5 328 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 28 lutego 2011 r. Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów i przedrukami. Do sumy powołań nie są wliczane wzajemne cytowania w obrębie mediów powiązanych ze sobą kapitałowo.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn