Rynek detergentów spada, choć niecały. Nowe kategorie zwiększają udziały - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu".
Tłuste lata rynek detergentów ma już za sobą. Jest niemały - rocznie Polacy na te produkty wydają 1,37 mld zł - ale w 2012 r. jego wartość zmniejszyła się wartościowo o 8,5 proc., a ilościowo o 4,5 proc. - wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
Inne produkty
Firmy sprzedające detergenty tłumaczą spadki zmianami w produktach.
Markus Raunig, dyrektor zarządzający działem środków piorących i czystości w firmie Henkel Polska, tłumaczy, że winna jest kompaktyzacja proszków do prania, czyli ich sprzedaż w bardziej skondensowanej formie. Proszkom do prania, które mają dziś 70-procentowy udział w rynku, wyrasta poważna produktowa konkurencja.
- Sprzedaż proszków kurczy się najbardziej. Spadek dotyczy zarówno wartości, jak i wolumenu. Najszybciej rozwijającym się segmentem są natomiast kapsułki do prania. Wprowadzone na polski rynek w połowie 2012 r. zdobyły wartościowe udziały rynkowe powyżej 8 proc. - podaje Malwina Haggard, specjalistka firmy Nielsen.
Autor: mn//bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu