Konkurs "Sztuka cenniejsza niż złoto" rozstrzygnięty. W kategorii "Partnerstwo Arts&Business nagrodę otrzymało Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia S.A. oraz Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku. Konkurs organizowany jest przez Fundację COMMITMENT TO EUROPE oraz Narodowy Bank Polski.
Podczas czwartkowej uroczystej gali w Pałacu Prymasowskim w Warszawie, zostały rozdane nagrody w pięciu kategoriach. - Dzisiejsze wydarzenie dowodzi, że wiele firm mimo trudnych czasów, traktuje współpracę z kulturą i sztuką jako inwestycję długoterminową, a nie koszty bieżącej działalności, które należy ograniczyć - powiedziała Kamila Kujawska-Krakowiak, prezes Fundacji współorganizującej konkurs.
Pięć spośród 23
Konkurs skierowany jest do branży finansowej. Ma na celu wyróżnienie partnerskiej współpracy sztuki i biznesu. Zdaniem organizatorów nagrody są odpowiedzią na rynkową rzeczywistość, która pokazuje, że te dwie dziedziny coraz częściej efektywnie ze sobą współpracują.
Do rywalizacji zakwalifikowano zgłoszenia 23 instytucji finansowych, które zaprezentowały 32 projekty.
Tegoroczni laureaci głównej nagrody otrzymali ją za promocję młodych artystów na rynku sztuki. Statuetki były przyznawane jeszcze w czterech innych kategoriach.
Nagroda prezesa Narodowego Banku Polskiego - SPONSOR KULTURY 2009 - trafiła w ręce Banku BPH S.A. m.in. za wspieranie ambitnych przedsięwzięć kulturalnych. WYDARZENIEM ROKU został uznany spektakl "Upiór w Operze" w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie. Sponsorem przedstawienia był Allianz Życie Polska S.A. Za PROKULTURALNĄ POLITYKĘ WEWNĘTRZNĄ wyróżniony został LUKAS Bank S.A. Natomiast za INICJOWANIE DZIAŁAŃ PROKULTURALNYCH nagrodzony został ING Bank Śląski S.A.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24