Spółka ISIS odpowiedzialna za większość płatności mobilnych w Stanach Zjednoczonych planuje zmianę nazwy. Firma chce w ten sposób uniknąć skojarzeń z dżihadystami z Islamskiego Państwa Iraku i Lewantu, ugrupowania znanego na Zachodzie pod nazwą ISIS.
Jak zauważa serwis Mobile Marketing Watch, zrozumiałym jest to, że firma nie chce być kojarzona z organizacją terrorystyczną.
Jak mówią przedstawiciele firmy, decyzja o rebrandingu nie była łatwa, ale konieczna.
- Ostatnio obserwujemy z rosnącym zaniepokojeniem grupę militarną, której nazwa języku angielskim to Islamic State od Iraq and Syria (Islamskie Państwo Iraku i Syrii), często skracana do ISIS. Grupa ta jest łączona z przemocą wobec ludności cywilnej i sił rządowych w Iraku i Syrii - podkreślił szef firmy ISIS Michael Abbott. - Nie mamy żadnego interesu w dzieleniu nazwy z grupą, która stała się synonimem przemocy. Nasze serca są z tymi, którzy cierpią. Jako firma podjęliśmy decyzję o rebrandingu - dodał i zapewnił, że prace nad nową marką już trwają.
Autor: mn//bgr / Źródło: Mobile Marketing Watch
Źródło zdjęcia głównego: paywithisis.com