Debiut PZU "wybitną reklamą" dla GPW

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN CNBC BIZNESPrezes GPW o debiucie PZU i przyszłości giełdy

Prezes warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych nie kryje zadowolenia ze środowego debiutu PZU. W telewizji TVN CNBC Biznes nazwał go "wybitną reklamą" dla polskiej giełdy.

Zdaniem Sobolewskiego coraz bardziej i to na lepsze zmienia się postrzeganie warszawskiej giełdy, a "wczorajszy dzień był końcem pewnego etapu".

- Przeszliśmy jakościową zmianę w ciągu lat - mówił prezes giełdy, dodając, że między innymi dzięki takim dniom jak wczorajszy warszawska giełda coraz bardziej ucieka innej giełdzie w regionie, wiedeńskiej.

Jeszcze wiele do zrobienia

Sobolewski zważa jednak, by nie popaść w zbyt wielkie zadowolenie. - Wczorajszy dzień nie był ukoronowaniem, bo jeszcze wiele przed nami - mówił prezes.

W środę, dniu swego giełdowego debiutu, akcje PZU SA zyskały na zamknięciu 15,2 procent. Obroty na akcjach spółki wyniosły 5,1 mld zł, zaś na całym rynku obroty osiągnęły rekordowy poziom 6,6 mld złotych.

Źródło: TVN CNBC Biznes

Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES