Na opakowaniach produktów objętych promocją powinna się znajdować informacja o czasie jej trwania. Sąd Apelacyjny w Warszawie podzielił stanowisko UOKiK.
Przedsiębiorca ma obowiązek podawania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji o swojej ofercie - informuje UOKiK.
Zaczęło się od firmy Drosed
Potwierdza to wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie dotyczący decyzji UOKiK z grudnia 2010 roku. Urząd zakwestionował wówczas praktyki spółki Drosed. Zgodnie z regulaminem Wielkiej Loterii Drosed aby wziąć udział w losowaniu nagród należało kupić co najmniej dwa promocyjne produkty Drosed (np. pasztet lub mielonkę) i wysłać zgłoszenie SMS-em. Na konserwach biorących udział w loterii nie było jednak informacji o terminie dokonywania zgłoszeń, który ostatecznie upływał 31 października 2010 r. Tymczasem produkty objęte Wielką Loterią Drosed były sprzedawane także po zakończeniu promocji.
W opinii UOKiK praktyka spółki Drosed mogła prowadzić do nabywania przez konsumentów promocyjnych produktów w celu wzięcia udziału w loterii już po jej zakończeniu.
Autor: pp / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu