Kolejna sieć sklepów postanowiła pożegnać się z foliowymi torebkami. Darmowe plastikowe torebki jeszcze w tym roku znikną ze sklepów Biedronki. W zamian klient otrzyma możliwość zakupu toreb wielokrotnego użytku.
Statystyczny Polak w ciągu roku zużywa aż 300 foliowych toreb, których zdecydowana większość po powrocie z zakupów trafia do śmietnika. Sklepy Biedronki codziennie odwiedza 1,5 miliona osób, co nawet przy założeniu, że każdy weźmie jedną, choć część klientów bierze ich znacznie więcej, daje i tak liczbę ponad 400 milionów sztuk rocznie. Problem nadmiernego zużycia foliówek zyskuje coraz większy rozgłos. Ministerstwo Środowiska pracuje podobno nad przepisami, które miałyby wprowadzić opłatę - około 10 gr - za do tej pory darmowe reklamówki.
Ikea, Tesco, a teraz Biedronka Jednak nie czekając na ograniczenia ustawowe, sieci same walczą z nadmiernym zużyciem foliowych torebek. W zeszłym roku zupełnie zrezygnowała z nich Ikea, później ekologiczny plan ogłosiło też Tesco. W sklepach sieci są już tylko torby degradowalne, które rozkładają się po dwóch latach, a nie, jak tradycyjne, po kilkuset. Firma wprowadziła też ofertę płatnych toreb wielokrotnego użytku, w tym tzw. bag for life, za którą płaci się raz, a gdy się zniszczy, klient wymienia ją za darmo na nową. Torby wielokrotnego użytku z grubej folii lub tkanin promowane są też w takich sieciach jak Carrefour czy Piotr i Paweł.
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24