Wydawnictwo Zwierciadło przejęło agencję Novimedia - podaje portal press.pl. To dowód na to, że custom publishing staje się dla tradycyjnych wydawców interesującym partnerem. Custom publishing to publikacja czasopism branżowych o charakterze reklamowym, PR-owskim i promocyjnym.
- Widzimy ogromny potencjał w sektorze prasy na zlecenie - wyjaśniał w informacji prasowej Jerzy Szulwic, prezes Wydawnictwa Zwierciadło.
- Naszym partnerem jest wydawnictwo, które się rozwija. Wspólnie jesteśmy w stanie zrobić dużo więcej niż w pojedynkę - wyjaśnia Maciej Jaźwiecki, współzałożyciel agencji Novimedia. Obecnie jej prezes w strukturach grupy Zwierciadło. Jaźwiecki nie zdradza jednak wartości transakcji.
O Novimedia starało się także kilka innych wydawnictw. - Wybraliśmy ofertę Wydawnictwa Zwierciadło, bo nie chcieliśmy stać się częścią wielkiego koncernu - zdradził portalowi press.pl prezes Jaźwiecki.
Można się skusić
Wydawcy coraz częściej szukają źródeł dodatkowych przychodów właśnie w segmencie custom publishing. Taką działalność prowadzi już między innymi G+J Polska, Ringier Axel Springer Polska, Edipresse Polska.
- Szukając dodatkowych dochodów w branży custom publishing, wydawcy albo mogą zbudować własny dział custom publishing, albo pozyskać specjalistyczną agencję drogą akwizycji. Ten drugi sposób pozwala na szybkie rozpoczęcie działalności i przejęcie klientów agencji, ale, niestety, jest droższy - komentuje Ewa Redel-Bydłowska z zarządu Edipresse.
Zainteresowanie wydawców przejmowaniem takich agencji jest jednak faktem.
Rafał Plewiński, prezes agencji Concept Publishing Polska, dostrzega, że firmy custom publishing są teraz dla wydawców łakomym kąskiem.
- Ostatnio otrzymaliśmy propozycję kupna od trzech dużych wydawców. Odmówiliśmy, bo wolimy działać na własną rękę. Przyznaję jednak, że gdybyśmy dostali naprawdę ciekawą ofertę, może dalibyśmy się skusić - powiedział prezes.
Działalność na kilku polach
Agencja Novimedia jest w strukturach grupy Zwierciadło już od 19 października. Firmy poinformowały o transakcji dopiero 3 listopada.
Novimedia działa od 1997 roku. Do jej klientów należą między innymi BZ WBK, Polska Telefonia Cyfrowa (Era), Carrefour, Nestlé, Toyota Motor Poland, Goodyear. Wydawnictwo Zwierciadło wydaje miesięcznik pod takim tytułem, a także magazyny "Sens" i "Cars".
Źródło: press.pl
Źródło zdjęcia głównego: novimedia.pl/Wydawnictwo Zwierciadło