ARTYKUŁ SPONSOROWANY. W dobie coraz większej świadomości ekologicznej kierowców rosnącą popularnością cieszą się auta elektryczne. Volkswagen jak zawsze wyszedł naprzeciw oczekiwaniom osób zmotoryzowanych i - zdając sobie sprawę z niedoborów w infrastrukturze - ogłosił przełomowy plan. Do 2025 roku koncern uruchomi w Europie aż 36 tysięcy punktów ładowania samochodów bezspalinowych! Inwestycja ma kosztować 250 milionów euro.
Spośród 36 tysięcy punktów, 11 tysięcy stworzy marka Volkswagen. Resztę przejmie należąca do Grupy Volkswagen firma Elli - Electric Life, zarządzająca serwisem "We Charge", skierowanym do właścicieli aut elektrycznych.
- Infrastruktura staje się decydującym czynnikiem popularyzacji samochodów elektrycznych. Ładowanie auta musi być równie łatwe i oczywiste, jak ładowanie smartfona. Dlatego przede wszystkim potrzebujemy znacznie większej liczby ogólnodostępnych stacji oraz prostych zasad dotyczących montażu prywatnych wallboksów. Volkswagen chce zaznaczyć swój udział w tej dziedzinie, dlatego na wszystkich poziomach angażuje się w budowę infrastruktury ładowania – powiedział Thomas Ulbrich, członek Zarządu ds. Samochodów Elektrycznych marki Volkswagen. Pierwsze punkty ładowania powstaną w fabrykach Volkswagena oraz u 3 tysięcy dealerów marki we wszystkich większych miastach. Koncern przewiduje jednak, że w przyszłości nawet 70 procent ładowań akumulatorów będzie odbywało się w domu lub w miejscu pracy właściciela auta. Dlatego od 2020 roku firma Elli zaoferuje firmom i klientom prywatnym wallboksy w przystępnych cenach, wraz z montażem oraz dostawą energii ze źródeł odnawialnych. Volkswagen działa wielopłaszczyznowo, zdając sobie sprawę z tego, że rozbudowa infrastruktury musi zostać przyspieszona, choćby przez modyfikacje prawa budowlanego i najmu oraz poprzez objęcie specjalnym wsparciem budowy infrastruktury w przestrzeni publicznej.. - Volkswagen wraz z pierwszym samochodem elektrycznym nowej generacji zbudowanym na platformie modułowej MEB, dla klientów rezerwujących samochód w tzw. prebookingu oferuje w cenie auta kilka dodatkowych korzyści, w tym domową ładowarkę. O ile dla osób mieszkających w domach jednorodzinnych proces montażu to formalność, to przed dużym wyzwaniem stają dziś właściciele mieszkań i garaży zarządzanych przez np. wspólnoty mieszkaniowe. Dla nich często instalacja wallboksa jest dziś niemożliwa ze względów prawnych. Elektryczne samochody mają olbrzymi potencjał, by odnieść w Polsce sukces. Jeśli światy biznesu i polityki zjednoczą siły, bardzo szybko zdołamy uporać się z wyzwaniami, jakie niesie budowa infrastruktury – powiedział Karol Obiegły, dyrektor operacyjny Volkswagen Group Polska. Volkswagen zadbał także o możliwość ładowania akumulatorów podczas podróży na dalekich dystansach. Modele należące do rodziny ID. mają duży zasięg i mogą być „tankowane” na stacjach szybkiego ładowania. Volkswagen ID.3, zależnie od wersji, może być zasilany na takiej stacji energią o mocy od 100 do 125 kilowat. W ramach spółki IONITY Volkswagen wybuduje ponadto do 2020 roku wraz z partnerami 400 stacji szybkiego ładowania, na których będzie się znajdować do 2400 stanowisk. Stacje zostaną usytuowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach w całej Europie. Polska także ujęta jest w planie, przy autostradach A1, A2 i A4 w 12 miejscach zbudowane zostaną szybkie ładowarki.
Autor: Artykuł sponsorowany / Źródło: Volkswagen
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe