Spośród 36 tysięcy punktów, 11 tysięcy stworzy marka Volkswagen. Resztę przejmie należąca do Grupy Volkswagen firma Elli - Electric Life, zarządzająca serwisem "We Charge", skierowanym do właścicieli aut elektrycznych.
- Infrastruktura staje się decydującym czynnikiem popularyzacji samochodów elektrycznych. Ładowanie auta musi być równie łatwe i oczywiste, jak ładowanie smartfona. Dlatego przede wszystkim potrzebujemy znacznie większej liczby ogólnodostępnych stacji oraz prostych zasad dotyczących montażu prywatnych wallboksów. Volkswagen chce zaznaczyć swój udział w tej dziedzinie, dlatego na wszystkich poziomach angażuje się w budowę infrastruktury ładowania – powiedział Thomas Ulbrich, członek Zarządu ds. Samochodów Elektrycznych marki Volkswagen.Pierwsze punkty ładowania powstaną w fabrykach Volkswagena oraz u 3 tysięcy dealerów marki we wszystkich większych miastach. Koncern przewiduje jednak, że w przyszłości nawet 70 procent ładowań akumulatorów będzie odbywało się w domu lub w miejscu pracy właściciela auta. Dlatego od 2020 roku firma Elli zaoferuje firmom i klientom prywatnym wallboksy w przystępnych cenach, wraz z montażem oraz dostawą energii ze źródeł odnawialnych.Volkswagen działa wielopłaszczyznowo, zdając sobie sprawę z tego, że rozbudowa infrastruktury musi zostać przyspieszona, choćby przez modyfikacje prawa budowlanego i najmu oraz poprzez objęcie specjalnym wsparciem budowy infrastruktury w przestrzeni publicznej..- Volkswagen wraz z pierwszym samochodem elektrycznym nowej generacji zbudowanym na platformie modułowej MEB, dla klientów rezerwujących samochód w tzw. prebookingu oferuje w cenie auta kilka dodatkowych korzyści, w tym domową ładowarkę. O ile dla osób mieszkających w domach jednorodzinnych proces montażu to formalność, to przed dużym wyzwaniem stają dziś właściciele mieszkań i garaży zarządzanych przez np. wspólnoty mieszkaniowe. Dla nich często instalacja wallboksa jest dziś niemożliwa ze względów prawnych. Elektryczne samochody mają olbrzymi potencjał, by odnieść w Polsce sukces. Jeśli światy biznesu i polityki zjednoczą siły, bardzo szybko zdołamy uporać się z wyzwaniami, jakie niesie budowa infrastruktury – powiedział Karol Obiegły, dyrektor operacyjny Volkswagen Group Polska.Volkswagen zadbał także o możliwość ładowania akumulatorów podczas podróży na dalekich dystansach. Modele należące do rodziny ID. mają duży zasięg i mogą być „tankowane” na stacjach szybkiego ładowania. Volkswagen ID.3, zależnie od wersji, może być zasilany na takiej stacji energią o mocy od 100 do 125 kilowat. W ramach spółki IONITY Volkswagen wybuduje ponadto do 2020 roku wraz z partnerami 400 stacji szybkiego ładowania, na których będzie się znajdować do 2400 stanowisk. Stacje zostaną usytuowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach w całej Europie. Polska także ujęta jest w planie, przy autostradach A1, A2 i A4 w 12 miejscach zbudowane zostaną szybkie ładowarki.
Autor: Artykuł sponsorowany / Źródło: Volkswagen
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe