Jest mocniejszy, bardziej komfortowy i naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Najpopularniejszy SUV w Europie pojawił się w nowej odsłonie. Nowy Tiguan nie idzie na kompromisy. Pozycja lidera w końcu zobowiązuje.
Volkswagen Tiguan to najpopularniejszy SUV w Europie i jedno z najczęściej kupowanych na świecie aut tego typu. Do tej pory wyprodukowano go w liczbie ponad 6 milionów egzemplarzy. Tylko w 2019 roku nabywców znalazło 911 000 Tiguanów, co sprawiło, że model ten okazał się najpopularniejszy w ofercie całego koncernu Volkswagena. Bestseller został teraz gruntownie odświeżony.
SUV dobrze zaprojektowany
Nowy Tiguan przyciąga wzrok. Sylwetka jest dynamiczna i wyrazista. Linia nadwozia podkreśla charakter auta i pokazuje, że drzemią w nim spore możliwości. Zmiany sprawiły, że Tiguan nie zestarzeje się szybko.
W Nowym Tiguanie nie sposób nie zwrócić uwagi na reflektory, które pozwalają SUV-owi świecić pełnym blaskiem. Wrażenie robią światła matrycowe IQ.LIGHT LED, dostępne w standardzie w wersji Elegance. Nie tylko dobrze wyglądają, ale umożliwiają jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną jazdę w nocy. W wersjach Elegance i R-Line reflektory dodatkowo posiadają funkcję doświetlania zakrętów. Efektownie prezentują się także dynamiczne kierunkowskazy.
Nowy Tiguan to także nowe możliwości, jeśli chodzi o wybór felg i opon. Możemy na przykład zdecydować się na opcjonalne czarne 20-calowe felgi aluminiowe Suzuka. Wyglądają one niezwykle efektownie w Nowym Tiguanie R-Line z pakietem R-Line Black Style. Świetnie pasują do czarnych osłon lusterek lub czarnych błyszczących końcówek rur wydechowych w kształcie trapezu.
Wnętrze na miarę cyfrowych czasów
W środku Nowego Tiguana również zaszły zmiany. Volkswagen dostosował swojego SUV-a do cyfrowych czasów, w których żyjemy. Fizyczne przyciski na panelu klimatyzacji i kierownicy zastąpiono dotykowymi. Obsługa jest intuicyjna i nie sprawia kierowcom kłopotów.
Cyfrową erę podkreśla też Digital Cockpit z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 10,25 cala. W wersjach Elegance i R-Line stanowi on seryjne wyposażenie. To prawdziwe centrum dowodzenia Nowym Tiguanem, które dodatkowo możemy personalizować. Kierowca może na nim wyświetlać jednocześnie na przykład prędkościomierz i dużą mapę nawigacji. Cyfrowy kokpit połączony jest z trzecią generacją systemów informacyjno-rozrywkowych (Volkswagen Infotaiment). A skoro o rozrywce już mowa, to nowością jest system nagłośnienia Harman Kardon składający się z 10 głośników oraz wzmacniacza. Łączna moc systemu audio to ponad 480 watów.
W tym, aby auto było prawdziwie spersonalizowane, pomoże nam też oświetlenie Ambiente. Możemy wybrać jeden z 30 kolorów i oświetlić nim wnętrze samochodu w zależności od naszego nastroju.
Inteligentne systemy wspomagające
SUV to synonim komfortu i wygody. W bezpieczniejszym poruszaniu się po drogach pomagają nam systemy asystujące, które nazwano IQ.Drive. W standardzie znajdziemy m.in. systemy Lane Assist i Front Assist. Pierwszy ułatwia utrzymanie samochodu w pasie ruchu, a drugi to asystent awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych.
W opcjonalnym wyposażeniu znajdziemy natomiast takie rozwiązania jak Travel Assist. Pomoże nam on bezpieczniej dotrzeć do celu. Na autostradach i drogach szybkiego ruchu umożliwi utrzymanie pasa ruchu, prędkości i odpowiedniego dystansu od jadącego z przodu pojazdu. Na życzenie dostępny jest również system Emergency Assist, który wykrywa brak aktywności kierowcy. Najpierw próbuje przywrócić uwagę prowadzącego pojazd, a jeśli jest to niemożliwe, to w sposób kontrolowany zatrzymuje auto. Takie rozwiązanie może zapobiec potencjalnemu wypadkowi.
Silnikowe nowości
Nowy Tiguan to nie tylko ulepszenia linii nadwozia i wnętrza. Zmiany zaszły również pod maską samochodu. Volkswagen wprowadził dwie nowości. Nowy Tiguan jest dostępny również jako hybryda typu plug-in. To odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie w tym segmencie aut. Na jednym ładowaniu akumulatora Nowy Tiguan eHybrid może przejechać około 50 kilometrów. Dla większości kierowców SUV w tej wersji sprawdzi się jako auto codziennego użytku – służące do dojazdów do pracy i na zakupy.
Drugą nowością jest Nowy Tiguan R, czyli najbardziej dynamiczna odmiana. Pod maską znajdziemy dwulitrowy silnik TSI o mocy 320 KM. Specjaliści Volkswagena wyposażyli ten model w nowy układ napędowy na cztery koła z tzw. Torque Splitterem. Rozdziela on moment obrotowy pomiędzy poszczególnymi kołami i w ten sposób optymalizuje osiągi oraz poprawia prowadzenie auta.
Wybór jednostek napędowych Nowego Tiguana jest szeroki. W aktualnej ofercie znajdziemy sprawdzone silniki benzynowe 1.5 TSI o mocy 130 KM (z manualną skrzynią biegów) i 150 KM (z manualną oraz automatyczną skrzynią biegów DGS). Ponadto Nowy Tiguan dostępny jest również z silnikami wysokoprężnymi – 2.0 TDI o mocy 150 KM z automatyczną skrzynią biegów DSG, także z napędem 4MOTION, i 2.0 TDI 4MOTION o mocy 200 KM z automatyczną skrzynią biegów DSG.
Zmiany zaproponowane w Nowym Tiguanie pozwalają sądzić, że pozostanie on ulubionym SUV-em Europejczyków. Przesiadkę na nowy model ułatwi też cena. Nowy Tiguan dostępny jest już od 463 zł netto miesięcznie.
Źródło zdjęcia głównego: Volkswagen