Które marki i modele Polacy wyszukiwali najczęściej w 2020 roku i czy decydowali się je kupić? Odpowiedzi na te pytania udziela Łukasz Borowicz z serwisu Otomoto. O motoryzacyjnych gustach Polaków w programie "Raport" w TVN Turbo.
- Co roku publikujemy ranking najbardziej popularnych samochodów – zarówno pod względem popytu, jak i podaży. Wiemy, jakich samochodów na rynku jest najwięcej i jakimi samochodami Polacy się interesują – powiedział Borowicz.
Jeśli chodzi o nowe samochody, to Polacy najczęściej w 2020 roku zaglądali według danych serwisu Otomoto na ogłoszenia z modelami Skoda Octavia, Skoda Superb oraz Mercedes GLC. Jeśli chodzi o marki, to w naszych garażach najchętniej widzielibyśmy Mercedesa, BMW albo Audi.
Największa popularnością według Otomoto wśród aut używanych od lat cieszą się BMW Serii 3 oraz Audi A4. Na podium znalazł się jeszcze w 2020 roku BMW Serii 5. Jeśli chodzi o najczęściej wyszukiwane marki, to od trzech lat numerem jeden jest Audi. Kolejne stopnie podium w 2020 roku przypadły BMW oraz Volkswagenowi.
- O takich samochodach marzymy. Lubimy marki premium, nawet jeżeli są nieco bardziej leciwe. Ale kupujemy samochody, na które nas stać. Nie zawsze decydujemy się na to, co oglądamy – podkreślił Borowicz.
Z kolei w pierwszej trójce najdroższych oferowanych w Polsce samochodów według serwisu Otomoto znazły się Bugatti Chiron z 2020 roku - 17,7 mln zł, Ferrari La Ferrari z 2014 - 9,4 mln zł oraz Lamborghini Aventador SVJ z 2020 - 5,25 mln zł.
W zestawieniu znalazł się również model Subaru Forester z 2008 roku za ponad 4 mln zł. - Bardzo możliwe, że właściciel tego samochodu liczył na to, że wystawiając go, bardzo drogo będzie go łatwo zobaczyć. A z drugiej strony to może być bujna wyobraźnia i fantazja sprzedającego – wyjaśnił Borowicz.
Źródło: TVN Turbo
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock