Zaprojektowany w Europie, wyprodukowany w Japonii. Crossover Lexus UX przekraczanie granic ma wpisane w DNA. Łącząc wyrafinowany design, dynamiczne osiągi i nowoczesne technologie, zwinny SUV od lidera technologii hybrydowej dystansuje konkurencję w swojej klasie.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Lexus od 15 lat przedstawia światu kolejne generacje swojego innowacyjnego napędu. Model UX został wyposażony w już czwartą jego generację. Niższe zużycie paliwa czyni ten samochód idealnym wyborem, gdy nasze codziennie trasy ograniczają się do miejskich ulic. Co nie oznacza, że crossover nie radzi sobie w trasie - imponująca moc 184 KM dostarczy satysfakcji fanom dynamicznych osiągów. Z kolei miłośników offroadu ucieszy wiadomość, że hybrydowy Lexus UX dysponuje opcjonalnym napędem 4x4. Wracając jednak do miasta - tutaj kierowcy docenią szczególnie bezstopniową automatyczną skrzynię biegów, dzięki której nawet jazda w korkach staje się mniej męcząca. Lexus UX ładuje się zarówno podczas jazdy, jak i hamowania, dzięki czemu przez ponad 50% czasu w mieście może korzystać z cichego i niskoemisyjnego silnika elektrycznego. Niezawodny 4-cylindrowy wolnossący silnik daje kierowcy hybrydy niemal nieograniczoną swobodę na dłuższych dystansach bez tankowania i ładowania - bo Lexus UX obywa się bez wtyczki, gniazdka i prądu.
Miejski crossover Lexus UX sprawdza się zarówno jako drugi samochód w rodzinie, jak i pierwszy wybór dla osób, które nie potrzebują bardzo dużego samochodu. Zresztą rozsądne wymiary w niczym nie ograniczają bogactwa wyposażenia, jakim dysponuje - i to w wersji podstawowej. Do udogodnień, które docenią zarówno kierowcy, jak i pasażerowie, należy między innymi kamera cofania, system antykolizyjny, aktywny tempomat, system utrzymania pasa ruchu, asystent rozpoznawania znaków drogowych oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami z tyłu. Pełny pakiet bezpieczeństwa w standardzie to niespotykana hojność jak na producenta samochodu z segmentu premium, dlatego na tle konkurencji Lexus UX wypada bardzo korzystnie.
Dzięki najniższemu w klasie środkowi ciężkości oraz wykonanym z lekkiego aluminium masce, drzwiom, klapie i błotnikom, Lexus UX prowadzi się jak zwinny hatchback, oferując jednocześnie komfort podróży właściwy przestronnemu SUV-owi. Od wygodnego wsiadania, poprzez najszersze pole widzenia do przodu w segmencie, po szerokie możliwości adaptacyjne w czasie jazdy dzięki opcjonalnemu zawieszeniu AVS z 650 ustawieniami - Lexus UX dopasowuje się do swojego właściciela z łatwością, która zdumiewa. Tak właśnie spełnia się dziedzictwo japońskiej filozofii Omotenashi, zorientowanej na gościnne podejście i realizowanie potrzeb, zanim zostaną wypowiedziane.
A to niejedyne nawiązanie do kultury kraju, w którym produkuje się Lexusa UX. Wnętrze modelu inspirowane jest tradycyjnymi japońskimi werandami „engawa” i wykonane w zgodzie z koncepcją stylistyczną zacierania granic między tym, co w środku, a tym, co wokół. Wykorzystywany w architekturze materiał zwany japanese paper występuje jako opcjonalne wykończenie panelu deski, a na tapicerce z naturalnej skóry w wersjach Prestige i Omotenashi dostrzec możemy specjalne szwy Sashiko, wykorzystywane w strojach zawodników Judo.
Lista zalet, jakimi odznacza się Lexus UX, zdaje się nie mieć końca - ale pytanie o cenę musi pojawić się prędzej niż później. I tu kolejne zaskoczenie - popularna oferta Business Edition z bogatym wyposażeniem i samoładującym elektrycznym napędem hybrydowym pod maską to koszt 149 900 złotych, z upustami sięgającymi nawet 20% wartości samochodu. Z kolei cena wersji benzynowej to 139 900 złotych.
Pełną specyfikację modelu UX oraz aktualne oferty można znaleźć w Internetowym Salonie Lexusa pod adresem lexus-polska.pl.
Źródło: Lexus Polska
Źródło zdjęcia głównego: Lexus Polska