Cztery oferty wpłynęły w przetargu na projekt i budowę ponad 15-kilometrowej obwodnicy Suchowoli w województwie podlaskim. Nie wszystkie propozycje mieszczą się w kwocie, jaką Generalna Dróg Krajowych i Autostrad mogła przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Obwodnica Suchowoli w ciągu DK8 została ujęta w rządowym programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Jej budowa przewidziana jest na lata 2023-2025.
DK8 obwodnica Suchowoli
Przetarg został ogłoszony 23 grudnia 2020 roku. W piątek GDDKiA poinformowała, że w postępowaniu wpłynęły cztery oferty.
Ofertę z najniższą ceną złożyła firma Budimex – 249,14 mln zł. Z kolei najdroższą ofertę – 365,43 mln zł przedstawiło polsko-litewskie konsorcjum BK-Tras Roboty Drogowe Borsukiewicz (lider konsorcjum), PEUiM, Ekodrom, Grupa Drogowa Podlasie oraz AB Kauno Tiltai z Kowna (partnerzy konsorcjum).
Oznacza to, że najdroższa nie zmieściła się w kwocie, jaką drogowcy mogli przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia – 344,11 mln zł.
Przedstawiciele GDDKiA wskazali, że budowa obwodnicy Suchowoli poprawi płynność i przepustowości ruchu tranzytowego w ciągu drogi krajowej nr 8, pomiędzy Białymstokiem a Augustowem.
Zgodnie z planem obwodnica mieć 15,1 km długości. Dzięki czemu - jak poinformowała GDDKiA - wyprowadzi tranzyt poza Suchowolę od strony wschodniej, ale też ominie szereg sąsiednich miejscowości: Zagórze, Skindzierz, Chodorówkę Nową, Poświętne czy Krzywą.
W ramach inwestycji ma powstać pięć skrzyżowań, w tym cztery typu rondo, ponad 180-metrowa estakada, pięć mostów w ciągu drogi krajowej nr 8. Powstanie też dziewięć wiaduktów, przejścia dla zwierząt oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA