Kolejne sieci stacji paliw dołączają do wyścigu na promocje i rabaty, którymi kuszą klientów. Od piątku, 1 lipca do końca sierpnia na stacjach Lotosu będzie obowiązywała ogólnopolska promocja, która upoważnia do zakupu do 150 l paliwa w miesiącu z 30-groszowym rabatem na każdy litr - poinformowała w czwartek spółka paliwowa. Od poniedziałku z rabatów mogą korzystać klienci Orlenu. Shell Polska przypomina, że od dwóch lat prowadzi akcję promocyjną "Wtorki i czwartki z Shell V-Power".
Orlen wprowadził w poniedziałek promocję dla klientów programu lojalnościowego Vitay. Przewiduje ona trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze. Promocja potrwa do końca wakacji. Teraz Lotos ogłasza akcję rabatową dla swoich klientów na podobnych zasadach.
Lotos walczy o klientów
W piątek, 1 lipca Lotosu rozpoczyna wakacyjną promocję skierowaną do nowych oraz dotychczasowych uczestników programu Navigator . Do końca sierpnia w ramach akcji "Tankuj taniej z programem Navigator -30 gr/l" czeka na nich rabat w wysokości 30 groszy na litr paliwa. Akcja obejmuje maksymalnie trzy tankowania w miesiącu, nie więcej niż 50 litrów każde - podała w czwartek spółka.
"Podobnie jak nasza konkurencja zdecydowaliśmy się na wprowadzenie rabatów na tankowanie w okresie wakacyjnym, aby ułatwić klientom letnie podróże" - przekazał prezes Lotos Paliwa Wojciech Weiss, cytowany w informacji prasowej koncernu.
Zasady skorzystania z promocji na stacjach Lotos
Jak poinformowała spółka, aby otrzymać rabat -30 gr/l paliwa klient musi być aktywnym uczestnikiem programu Navigator, czyli mieć zarejestrowaną fizyczną lub wirtualną kartę Navigator (na stronie lotosnavigator.pl lub w aplikacji Navigator) oraz zaakceptować aktualny regulamin programu. Wówczas na swoim koncie w aplikacji lub na stronie programu w każdym miesiącu obowiązywania promocji udostępnione zostaną mu trzy kupony rabatowe, które będą ważne do końca miesiąca. Aby skorzystać z promocji klient przy transakcji powinien przedstawić kasjerowi aktywną kartę Navigator oraz kupon elektroniczny, który wyświetla się po zalogowaniu się do konta w aplikacji Navigator lub na stronie programu.
Firma zwróciła uwagę, że promocja nie łączy się z innymi akcjami promocyjnymi aktywnymi na jej stacjach paliw oprócz promocji "Wakacyjna Loteria Lotos".
Shell: od dwóch lat prowadzimy akcję promocyjną
Gabriela Strokirk, rzeczniczka prasowa Shell Polska w odpowiedzi przesłanej TVN24 Biznes przekazała, że firma w swoich działaniach trzyma się długofalowej strategii. "Od dwóch lat prowadzimy akcję promocyjną 'Wtorki i czwartki z Shell V-Power'. W jej ramach nasi klienci mogą tankować taniej paliwa premium w cenie paliw podstawowych. We wtorki Shell V-Power 95, a w czwartki Shell V-Power Diesel. Dzięki temu klienci mogą zatankować nasze paliwo z obniżką nawet do kilkudziesięciu groszy za litr" - poinformowała Strokirk.
Rzeczniczka Shell Polska zwróciła też uwagę na "cykliczne działania promocyjne, głównie w ofercie pozapaliwowej". Gabriela Strokirk nie chciała komentować działań innych sieci paliwowych. "Ze względu na nasze zasady korporacyjne nie komentujemy aktywności konkurencji" - wyjaśniła.
Orlen kusi klientów promocyjną ceną paliw
24 czerwca br. Orlen ogłosił wakacyjny program promocyjny, zgodnie z którym wszyscy zarejestrowani uczestnicy programu lojalnościowego koncernu, którzy korzystają z aplikacji Orlen Vitay - a od 1 lipca także posiadacze plastikowej karty Vitay - mogą otrzymać 30 groszy rabatu na litrze dowolnego paliwa (Efecta lub Verva) w ramach trzech tankowań miesięcznie do 50 l każde. Pozwala to na zakup w wakacje do 150 l paliwa miesięcznie z rabatem.
Na dodatkową zniżkę mogą liczyć uczestnicy programu Vitay, którzy posiadają Kartę Dużej Rodziny. Będą oni mogli otrzymać rabat wynoszący 40 groszy na litrze - zapowiedział koncern.
W środę Orlen poinformował o zainteresowaniu akcją promocyjną. "Wakacyjna promocja gwarantująca użytkownikom programu lojalnościowego VITAY tańsze paliwa cieszy się dużym zainteresowaniem. Obecnie aplikacja ORLEN VITAY jest najczęściej pobieraną aplikacją w AppStore i Google Play, a liczba użytkowników konsekwentnie wzrasta" - poinformował PAP w środę PKN Orlen.
Reakcja konkurencji
W środę zapytaliśmy innych operatorów stacji paliw w Polsce, czy również zamierzają wprowadzić rabaty.
Rzeczniczka BP dr Magdaleny Kandefer- Kańtoch wyjaśnia w komentarzu dla TVN24 Biznes, że "od wielu lat BP przygotowuje sezonowe promocje dla swoich klientów - w tym promocje wakacyjne" i "również w tym roku nasi klienci mogą spodziewać się w ciągu kilku dni ciekawych propozycji".
- Już teraz, w ramach corocznych wakacyjnych promocji, nasi klienci po zatankowaniu 25 litrów paliwa otrzymują voucher o wartości 3 zł do naszej kawiarenki Wild Bean Cafe - podaje rzeczniczka.
"Circle K jako pierwsza sieć paliwowa w Polsce już 11 maja b.r. wprowadziła na rynek atrakcyjną ofertę rabatową dla członków programu lojalnościowego EXTRA, która obowiązuje na stałe, bez wskazywania wybranych okresów promocyjnych" - informuje TVN24 Biznes biuro prasowe Circle K.
Dodaje, że "stała oferta obejmuje m.in. zniżki na paliwa na stacjach sieci, dla wszystkich klientów, w tym również tych wybierających LPG (autogaz)", a "wykorzystując rabat, jednorazowo na naszych stacjach można zakupić aż 85 l paliwa w obniżonej cenie", przy czym "vouchery rabatowe otrzymują u nas wszyscy klienci, również ci którzy opłacają tankowania kartą flotową".
Sieci stacji paliw w Polsce
Liczba stacji paliw w Polsce wyniosła na koniec pierwszego kwartału 2022 roku 7837 - podała Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN). Największą liczbą stacji dysponowali operatorzy niezależni. Takich stacji było na koniec marca 3740.
Z logo PKN Orlen działało 1814 punktów, dla koncernów zagranicznych paliwo sprzedawało 1581 stacji (w tym BP - 561, Shell - 440, CircleK - 380). Grupa Lotos miała 523 stacje, a stacji przy sieciach sklepowych było 179.
Źródło: PAP, TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock