Cena za nowe auto wcale nie musi być tak wysoka jak ta katalogowa. W wyniku dobrych negocjacji można zejść z ceny, a średni upust to obecnie już około 17 procent. O kupowaniu nowych samochodów w materiale z programu "Raport" TVN Turbo.
Okazuje się, że coraz lepiej potrafimy negocjować cenę. W maju 2024 roku średnio osoby, które były zainteresowane zakupem nowego samochodu, potrafiły wynegocjować cenę niższą nawet o 25 tysięcy złotych.
Ile kosztuje kupno nowego auta?
Z czego wynika, że te rabaty są takie duże, bo jeszcze nie tak dawno ich w ogóle nie było?
- Rok temu dla porównania średni rabat, czyli ta obniżka jaką można było uzyskać względem ceny katalogowej, to było zaledwie 8 procent. A jeszcze 2-3 lata temu był taki kryzys na rynku, że właściwie nabywcy musieli się bić o samochody i nie było mowy o żadnych rabatach. Także dzisiaj jesteśmy na poziomie średnio 17,2 procent, co daje nam upust w granicach 25, nawet 30 tysięcy złotych od takiego przeciętnego samochodu sprzedawanego na rynku. I to jest naprawdę bardzo wysoki poziom - podkreśliła Katarzyna Siwek z firmy Carsmile.
Dodała też, że "trudno oczekiwać, żeby rabaty mogły być jeszcze większe, bo to by oznaczało, że dilerzy musieliby samochody po prostu sprzedawać ze stratą".
Czy z tego wynika, że ceny nie będą się obniżać? Czy jest dużo aut, które czekają na nowych klientów?
- Mamy rzeczywiście w tej chwili pełne place, jeśli chodzi o samochody. I to też widać w strukturze sprzedaży, że sprzedają się głównie te samochody, które są na placach, które są gotowe, a niewiele jest przypadków takich, gdzie klient zamawia auto według indywidualnej konfiguracji i czeka na nie powiedzmy kilka miesięcy. Można powiedzieć, że ten trend wzrostowy, który powodował, że przez kilka ostatnich lat cały czas tylko słyszeliśmy, że auta drożeją, drożeją, drożeją, on w pewien sposób został zastopowany i dzisiaj widzimy, że jest szansa, żeby auto kupić taniej niż rok temu - wyjaśniła Siwek.
Jeśli chodzi o przykładowe samochody, które można kupić za 145 tys. zł, w materiale wymieniono Audi A3 (cena katalogowa brutto to 175 390 zł), Volkswagen Passat (168 170 zł), Cupra Formentor (164 375 zł), Peugeot 408 (159 500 zł), Toyota Corolla (150 290 zł), Skoda Octavia (149 020 zł) oraz KIA Sportage (148 800 zł).
Źródło: TVN Turbo
Źródło zdjęcia głównego: ako photography/Shutterstock