Po kilkunastu latach szyld Orlenu ponownie pojawia się w Niemczech - poinformował w piątek prezes płockiego koncernu Daniel Obajtek we wpisie na Twitterze. W kwietniu pod Berlinem ma zostać uruchomiona pierwsza stacja wyłącznie z logo polskiej spółki.
"To kolejny etap budowania rozpoznawalności naszej marki na rynkach zagranicznych" - dodał Obajtek.
Prezes Orlenu do wpisu dołączył zdjęcie stacji paliw nieopodal Berlina, nad którą góruje logo polskiego koncernu.
- Pierwsza stacja "Stop Cafe" będzie otwarta 22 kwietnia w Seeberg Ost, koło Berlina - powiedziała rzeczniczka PKN Orlen Joanna Zakrzewska.
Po kilkunastu latach szyld @PKN_ORLEN ponownie pojawia się w Niemczech! To kolejny etap budowania rozpoznawalności naszej marki na rynkach zagranicznych pic.twitter.com/O0hzDUC3bd
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) February 28, 2020
Orlen w Niemczech
Obecnie na rynku niemieckim Orlen ma 585 stacji. Do tej pory funkcjonował tam tylko pod marką Star. W listopadzie ubiegłego roku pierwsza stacja z połączonym logotypem marek Star i Orlen została otwarta w Monachium.
Zakrzewska poinformowała, że koncern planuje, by za dwa lata jego wszystkie zagraniczne stacje działały pod logo Orlenu.
Grupa Orlen na rynku paliwowym w Europie Centralnej ma ponad 2800 stacji. W Czechach i na Słowacji działa pod marką Benzina Grupa Orlen (416 w Czechach i 8 na Słowacji), natomiast na Litwie pod marką Orlen. Na rynku niemieckim stacje paliw funkcjonują pod marką Star Grupa Orlen. Na Litwie polski koncern ma 26 stacji paliw. W tym roku spółka planuje postawić tam trzy nowe stacje, ma też pięć miejsc przygotowanych do procesu inwestycyjnego. W połowie lutego prezes Daniel Obajtek zapowiadał, że docelowo sieć detaliczna Orlenu na Litwie powinna liczyć 70-80 stacji.
Rynek
Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego wynika, że w Polsce najwięcej stacji na koniec września 2019 roku, bo 1784, kontrolował PKN Orlen. W strukturze płockiego koncernu 40 obiektów działało pod logo Bliska.
Na drugim miejscu pod względem liczby stacji w Polsce, z 565 obiektami, znalazł się koncern BP, trzecie miejsce zaś należy do gdańskiego Lotosu, który na koniec trzeciego kwartału miał 496 stacji, w tym 194 działających z logo Optima. Tuż za podium znalazł się Shell z 409 placówkami, a na piątym miejscu CircleK - 353.
Spośród stacji należących do niezależnych operatorów najwięcej, bo 223, działało pod logo Moya, 83 to obiekty z logo Pieprzyk, a 82 Slovnaft Partner.
Autor: mb / Źródło: PAP, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Twitter - @DanielObajtek