Trwają prace wykończeniowe na stacjach II linii metra na Woli. Pojawiły się już pierwsze kamienne posadzki. Windy i schody ruchome czekają na montaż, a w tunelach przybywa szyn.
Stacja nabiera już docelowego wyglądu. Jak informuje urząd miasta, wyjścia na powierzchnię i ściany działowe dla pomieszczeń technicznych są już prawie gotowe. Zaplecze jest wyposażane w kolejne urządzenia, a na sufitach peronów układana jest izolacja akustyczna.
Dostarczone też zostały niemal wszystkie urządzenia wentylatorów i rozpoczęły się prace przy montażu kanałów wentylacyjnych. W pełni wyposażone są podstacje energetyczne, które niebawem zostaną podłączone. Schody ruchome i dźwigi windowe czekają na montaż.
Kilometry kabli
Każdego dnia przybywa torowiska. Jak wyliczają urzędnicy, z planowanych siedmiu kilometrów, wykonany został już kilometr docelowej trasy dla pociągów. W korytach kablowych tuneli kładzione są kolejne kilometry kabli. Na budowanym odcinku będzie około 200 kilometrów tras kablowych, w których ułożone zostanie aż 553 kilometrów kabli.
Na stacji układane są już kamienne posadzki peronów i schodów. Właśnie położone zostały pierwsze elementy płyty peronowej. Jednocześnie rozpoczynają się prace przy układaniu płyt krawędziowych oraz okładzin schodów, po których będą poruszali się pasażerowie. Do ułożenia jest ponad 9500 metrów kwadratowych różnego rodzaju kamiennych płyt.
Budują sześć stacji
Docelowo na II linii do zbudowania jest 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Najbardziej zaawansowane są prace na Woli oraz Pradze Północ i Targówku.
W lewobrzeżnej części Warszawy budowanych jest 3,5 kilometra trasy, a na wschodzie miasta 3,1 kilometra. Na każdą z tych części przypadają po trzy stacje metra.
Płocka umiejscowiona jest pod ulicą Płocką w rejonie skrzyżowania z ulicą Wolską. Młynów zlokalizowano pod ulicą Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ulicy Sokołowskiej i Syreny. Księcia Janusza pod ulicą Górczewską w rejonie skrzyżowania z ulicą Księcia Janusza.
Najbardziej zaawansowane prace trwają jednak po drugiej stronie Wisły. Pod koniec stycznia reporter tvnwarszawa.pl przejechał z kamerą nowym odcinkiem na Targówek.
Jak zapewniał ratusz, budowa stacji Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka wraz z tunelami zakończy się w maju tego roku. Wtedy mają rozpocząć się odbiory techniczne nowego odcinka.
Urząd miasta poinformował również, że w 2019 roku rozpoczną się prace projektowe nad budową III linii metra w stolicy. W budżecie stolicy zarezerwowano na ten cel 12,5 mln złotych.
mp/b
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta