Reklama domu mody Gucci została zakazana na Wyspach, bo poskarżyły się na nią Brytyjki. A agencja monitorująca zgodziła się z ich opinią, że występująca w niej modelka jest ekstremalnie chuda.
Agencja standaryzacji reklamy (ASA) nie jest organizacją rządową i oficjalnie nie może niczego zakazać, ale może wydać rekomendacje, które trafiają do brytyjskiego odpowiednika Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Skargi Brytyjek
Kontrowersje wzbudziła reklama kolekcji Cruise 2016. Brytyjkom nie spodobało się to, że jedna z modelek występujących w reklamie jest ekstremalnie szczupła i wygląda niezdrowo.
ASA przychyliła się do tych skarg i stwierdziła w oświadczeniu, że tułów i ręce modelki są "bardzo szczupłe i wydają się nieproporcjonalne w stosunku do jej głowy i nóg, a jej poza optycznie wydłuża tułów i podkreśla talię w taki sposób, że wydaje się bardzo wąska".
"Uważamy także, że wyraz twarzy i ciemny makijaż, szczególnie wokół oczu, sprawia, że twarz wygląda mizernie. Z tych powodów stwierdzamy, że modelka pozująca przy ścianie wygląda na niezdrowo wychudzoną i dlatego reklama jest nieodpowiedzialna" - napisała ASA w oświadczeniu.
Dom mody Gucci bronił się, twierdząc, że wygląd modelki nie podlega dyskusji w obiektywnych warunkach, bowiem można to stwierdzić tylko subiektywnie. Podkreślał też, że adresatami reklamy są dorośli, którzy sami mogą podejmować decyzję. Włoski dom mody zauważył też, że modelki są ubrane po samą szyję, nie widać więc wystających kości.
Reklama była publikowano do tej pory m.in. na stronie internetowej konserwatywnej gazety "The Times", ale zniknęła i już więcej nie może być publikowana.
Why a #Gucci model has been banned for being too-skinny: https://t.co/TvREtuVydJ pic.twitter.com/Noa7yTLFCr
— NssMagazine (@nssmag) 7 kwietnia 2016
Autor: tol / Źródło: TVN24 BiS
Źródło zdjęcia głównego: Glen Luchford / Gucci / materiały prasowe