Dzień po wyborach prezydenckich zainteresowanie lotami do USA zmniejszyło się o 30 proc. w porównaniu z liczbą wyszukiwań w pozostałe środy 2016 roku - wynika z danych wyszukiwarki ofert turystycznych Kayak.pl. Największy spadek zanotowano u Polaków i Francuzów.
W tygodniu głosowania odnotowano również spadek o 18 proc. w stosunku do średniej liczby zapytań dla drugiego tygodnia każdego miesiąca w 2016 roku. Dane wykazały także, że na przestrzeni tygodnia poprzedzającego wybory (od 2 do 9 listopada) liczba wyszukiwań połączeń lotniczych do Ameryki zmalała o 23 procent.
Podróżni rezygnują
Podróżni z Europy także wpisują się w światowe trendy i wahają się nad zakupem lotów do USA.
W środę 9 listopada liczba wyszukiwań połączeń lotniczych z Europy do Stanów Zjednoczonych spadła o 7 proc. w stosunku do średniej z innych dni w 2016 i utrzymała się na tym poziomie do dziś. Najbardziej zmniejszyło się zainteresowanie Polaków (-34 proc.) i Francuzów (-23 proc.).
Lotów do USA aktywnie szukano natomiast w Niemczech. Liczba wyszukiwań wzrosła tam aż o 96 proc. Wygląda na to, że podróżni liczą na atrakcyjne ceny połączeń za ocean - wskazują autorzy raportu.
Loty do Kanady
Sami Amerykanie wydają się jednak znużeni szumem związanym z wyborami. Jak czytamy, po dużym wzroście liczby wyszukiwań lotów zagranicę, który został odnotowany dzień po głosowaniu (9 listopada), ich zainteresowanie podróżami znacznie zwalnia. Liczba zapytań zwiększyła się jedynie w przypadku Kanady - w tygodniu głosowania wzrosła ona o 5 proc. w porównaniu z poprzedzającym tygodniem.
Każda z trzech debat pomiędzy kandydatami na prezydenta USA miała realny wpływ na zainteresowanie hotelami należącymi do Donalda Trumpa.
W tygodniu, w którym odbyła się pierwsza konfrontacja, ich popularność spadła do jednego z najniższych pułapów w tym roku - hotele prezydenta-elekta straciły wtedy aż 24 proc. w porównaniu ze średnią roczną liczbą wyszukiwań.
Kolejne tygodnie przyniosły jednak wzrost zainteresowania. Jeden z ważniejszych odnotowano w tygodniu trzeciej debaty, kiedy liczba zapytań zwiększyła się o 10 proc. w stosunku do 39. tygodnia, czyli terminu pierwszego spotkania Trumpa i Clinton.
Sama wygrana Trumpa przyniosła największy wzrost zainteresowania jego hotelami. W tygodniu głosowania wróciły one do gry z 13 proc. tygodniowym wzrostem w stosunku do tygodnia poprzedzającego wybory - wskazuje w swoim raporcie wyszukiwarka ofert turystycznych Kayak.pl.
Metodologia
Dane zostały podane na podstawie wyszukiwań lotów do i z USA w serwisach Kayak wykonanych między 1 stycznia 2016 a 13 listopada 2016 dla terminów podróży między 1 stycznia 2016 a 31 grudnia 2017 roku.
Dane dla hoteli Donalda Trumpa zostały zaś podane na podstawie liczby wyszukiwań we wszystkich serwisach Kayak wykonanych między 1 stycznia 2016 a 13 listopada 2016 dla terminów podróży między 1 stycznia 2016 a 31 grudnia 2017 roku.
Zobacz materiał "Faktów" TVN (15.11.2016):
Autor: mb//ms / Źródło: tvn24bis.pl