Koszty życia gwałtownie wzrosły w ciągu ostatniego roku, ale inflacja nie uderza we wszystkich tak samo. Najbogatsi konsumenci wciąż napędzają sprzedaż luksusowych marek, a Ferrari, Dior, Louis Vuitton i Versace spodziewają się jeszcze lepszych wyników w kolejnych miesiącach, donosi CNBC.
Eksperci zwracają uwagę, że również w przeszłości dobra luksusowe charakteryzowały się wyjątkową odpornością na zawirowania w gospodarce. Teraz dodatkowo najbogatsi mają jeszcze większą pulę do wydania.
- Dochód rozporządzalny większości zamożnych konsumentów wzrósł, ponieważ przez pandemię zaoszczędzili oni na podróżach - powiedziała CNBC Amrita Banta, dyrektorka zarządzająca firmy konsultingowej Agility Research & Strategy.
Obiecujące wyniki i nowe prognozy
Koncern LVMH, do którego należą takie marki, jak Louis Vuitton, Dior, Fendi i Givenchy odnotował wzrost przychodów o 21 proc. do 37,8 mld dolarów w pierwszej połowie 2022 roku.
Kwartalny przychód Versace wzrósł o prawie 30 proc. do 275 milionów dolarów. Całkowite przychody macierzystej spółki, Capri Holdings, do której należą również marki Michael Kors i Jimmy Choo, wzrosły natomiast o 15 proc. do 1,36 miliarda dolarów.
Pomimo niepewności gospodarczej, prezes Capri John Idol powiedział, że firma nie zamierza rewidować swoich długoterminowych celów ze względu na "sprawdzoną odporność sektora luksusowego". Wyższych przychodów spodziewa się natomiast włoski producent luksusowych samochodów Ferrari.
Inne firmy również zauważają wzrost sprzedaży w segmentach skierowanych do bardziej majętnej klienteli. Amerykańska linia lotnicza Delta Air Lines odnotowała znaczący wzrost sprzedaży biletów w klasie biznes i premium economy.
Źródło: CNBC
Źródło zdjęcia głównego: Papin Lab/Shutterstock