Google przykłada dużą wagę do kolorów. I teraz postanowił odświeżyć kolor czcionki linków w wynikach wyszukiwania. U części użytkowników Google'a te wyświetlają się na czarno, a nie niebiesko, jak do tej pory. To nie spodobało się wielu z nich.
Czy czarny jest nowym niebieskim? "Nie jesteśmy tego pewni" - rzecznik Google odpowiada zdenerwowanym użytkownikom, którym nie podobają nowe eksperymenty przeprowadzane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie.
Jak zauważyła część internautów, wyniki wyszukiwane poprzez Google wyświetlają się nie na niebiesko, a czarno. Zdecydowanej większości ta zmiana nie przypadła do gustu. Dla wielu osób linki nie są już tak czytelne i funkcjonalne, jak wcześniej.
Google po czarnej stronie mocy
Google saw my blue links and they\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'ve painted them all black,
No colours any more, they want them to turn black! pic.twitter.com/NItnW8NF05— Mark Summerfield (@patentology) 9 maja 2016
Google już wcześniej eksperymentowało z kolorami. Kilka lat temu designerzy firmy nie mogli zdecydować się, który spośród niemal 50 odcieni niebieskiego jest najlepszy. Testowali więc reakcje na różne odcienie kolorów na użytkownikach. I wybrali ostatecznie ten preferowany przez internautów.
Jednak zwracanie uwagi na tego typu detale nie spodobało się nie tylko użytkownikom. W 2009 roku główny designer Google'a opuścił firmę, stwierdzając, że są bardziej ekscytujące wyzwania niż deliberowania nad kolorami.
Jak podaje "The Telegraph", na kolorowej rewolucji się nie skończy. Zmiana ma również objąć wygląd wyświetlanych linków.
I really feel like I\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'m frenemies with #Google. Black links instead of blue in the search results? No. Just No. Bad Google. Bad Google.
— Denise Foster (@denisemfoster) 8 maja 2016
Autonomiczne pojazdy Google wyjadą na drogi:
Autor: PMB / Źródło: The Telegraph