Luksusowa brytyjska marka odzieżowa chce odświeżyć swój biznes i jeszcze bardziej wypromować asortyment kosmetyczny. Burberry podpisało właśnie umowę z amerykańską firmą Coty. Wartość kontraktu to w sumie 225 milionów dolarów.
Asortyment brytyjskiego domu mody, dotychczas kojarzony z luksusem, będzie dostępny dla większej liczby - informuje Reuters.
Burberry chce otrząsnąć się z kłopotów, które przynosi produkcja i sprzedaż odzieży, a także pozyskać nowych klientów. Stąd pomysł, by kosmetykami tej marki zajmował się koncern Coty.
Coty jako firma kosmetyczna posiada ogromne doświadczenie w dystrybucji luksusowych marek takich jak: Marc Jacobs, Gucci, Calvin Klein czy Hugo Boss. Przejęcie licencji głównie na linie produktów My Burberry i Mr Burberry, ma uzdrowić funkcjonowanie brytyjskiej firmy.
Dyrektor finansowa Burberry Julie Brown oznajmiła, iż firma wkracza w nowy etap rozwoju. Następuje reorientacja priorytetów, w tym m.in. rezygnacja z pozycjonowania sektora odzieżowego firmy na rzecz działu kosmetyków oraz zapachów.
Długoterminowa umowa pomiędzy przedsiębiorstwami, której wartość określono na 130 milionów funtów brytyjskich, dodatkowo zawierała wycenione na 50 milionów funtów aktywa firmy.
Segment kosmetyczny Burberry w pierwszej połowie roku budżetowego 2016/2017 odnotował 7-procentowy przychód. Reorientacja polityki firmy spowodowała wzrost do 17 proc.
Coty to amerykański producent wyrobów kosmetycznych wielu światowych marek. Wartość przedsiębiorstwa szacuje się na 19,1 mld dolarów.
Burberry jako brytyjski dom mody oferuje szeroki asortyment dóbr luksusowych, głównie odzieży, perfum oraz akcesoriów. Jego wartość ocenia się na 7,02 mld funtów brytyjskich.
Autor: kp/gry / Źródło: Reuters, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe