Podczas wręczania świątecznych prezentów może pojawić się przykra niespodzianka. Upominek, który komuś podarowaliśmy może bowiem mieć wady. W programie "Biznes dla Ludzi" Paweł Blajer wyjaśniał, jak zareklamować zepsuty towar.
Jeżeli jesteśmy darczyńcami prezentu, który ma wady to na początku powinniśmy przede wszystkim udostępnić dowód zakupu osobie obdarowanej - tłumaczyła w "Biznesie dla Ludzi" adwokat Eliza Kuna.
Jak dodała, najlepiej by był to paragon. Wówczas reklamacji może dokonać zarówno obdarowany, jak i obdarowujący. - Paragon jest wprawdzie dokumentem fiskalnym, ale nie posiada danych imiennych kupującego. Osoba obdarowana może wówczas dokonać wszelkich procedur reklamacyjnych - zaznaczyła Kuna.
A co jeśli nie mamy paragonu? Wtedy możemy skorzystać z innego dowodu zakupu. - Może nim być oświadczenie kupującego, oświadczenie świadka zakupu, wyciąg z karty, bądź faktura VAT - wyjasniła adwokat. Wówczas zdecydowanie łatwiej o uwzględnienie reklamacji będzie jednak darczyńcy, a nie obdarowanemu.
Program "Biznes dla ludzi" od poniedziałku do piątku o godz. 18.00 w TVN24 Biznes i Świat.
Autor: ToL//bgr / Źródło: TVN24 Biznes i Świat
Źródło zdjęcia głównego: TVN24 Biznes i Świat