Znana amerykańska sieć pizzerii chce wejść na polski rynek

TVN24 Biznes

Awantura o piece do pizzy. Są winne smogu?TVN24 BiS
wideo 2/3

Sieć pizzerii Papa John’s chce wejść na polski rynek. Planuje otworzyć nad Wisłą 23 restauracje.

Spółka poinformowała w komunikacie, że kontynuuje swoją ekspansję na nowe rynki i otworzy nowe lokale m.in. w Polsce, Kazachstanie i Kirgistanie. W naszym kraju pod koniec obecnego roku zacznie realizować plan otwarcia 23 lokali w formacie franczyzy.

Gigant rynku

- Bardzo się cieszymy z wprowadzenia na wspomniane trzy rynki marki pizzy Papa John’s - stwierdził cytowany w komunikacie spółki Chris Wynne, współwłaściciel i dyrektor generalny PJ Western. - Wierzymy, że sukcesy odniesione na rynku rosyjskim będą miały swoje przełożenie na rynkach Kazachstanu, Kirgistanu i Polski - dodał. Za oceanem Papa John's to marka o porównywalnej siecią zajmująca się dostarczaniem pizzy w USA. Na całym świecie pod jej szyldem działa ponad 4,7 tys. lokali, m.in. kilkaset w Wielkiej Brytanii.

Co ciekawe, to nie pierwszy raz, kiedy firma próbuje wejść na polski rynek. Jak w 2015 roku podliczył branżowy portal franczyzawpolsce.pl firma już pięć razy się do tego przymierzała.

Rynek w Polsce

Z raportu Rynek Gastronomiczny w Polsce z 2016 wynika, że pizzerie są najchętniej odwiedzanymi lokalami przez Polaków. Aż 70 proc. z nich jadając poza domem wybiera właśnie lokale z pizzą. Z kolei z raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych wynika, że w Polsce działa około 5 tys. pizzerii. Największą polską siecią jest Da Grasso.

Autor: msz//bgr / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: flickr.com/Papa Johns Pizza/(CC BY-NC-ND 2.0)