PKP Intercity wprowadziły nowy regulamin. Od 8 lipca możemy już nie dostać biletów na pociąg, jeżeli wszystkie miejscówki zostały wcześniej wykupione. Przewoźnik zapewnia, że po nowe rozwiązania będzie sięgał w szczególnych sytuacjach, kiedy pociąg będzie przepełniony.
Od niedzieli obowiązuje nowy regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt w pociągach należących do PKP Intercity. Zmiany, które w nim wprowadzono, dotyczą głównie zakupu biletu bez gwarancji miejsca czyli tzw. miejscówki.
Do tej pory, w przypadku braku wolnych miejsc do siedzenia w danym pociągu, mogliśmy kupić bilety bez miejscówki, co oznaczało najczęściej podróż spędzoną na korytarzu. Po zmianie przepisów, również będziemy mogli nabyć taki bilet, z tym że ich sprzedaż może zostać wstrzymana, jeżeli przewoźnik uzna, że pociąg odjedzie przepełniony. "Sprzedaż takich biletów w kasie biletowej, biletomacie, serwisie e-IC, systemie SkyCash, aplikacji IC Navigator oraz w Bilkom2, może być wstrzymana, o czym PKP Intercity każdorazowo informuje na stronie internetowej" - tak brzmi nowy zapis w regulaminie PKP Intercity.
Pilotażowe rozwiązanie
Jak tłumaczy tvn24bis.pl rzecznik prasowy spółki Agnieszka Serbeńska, w decyzji o wyłączeniu części kanałów sprzedaży biletów będzie brana pod uwagę m.in. zajętość pociągów, a więc faktyczna liczba pasażerów z biletami, w tym także z biletami bez wskazania miejsca. - Decyzja podejmowana będzie przez uprawnione osoby w PKP Intercity na podstawie indywidualnej oceny wszystkich czynników występujących w danej sytuacji, np. możliwości wzmocnienia pociągu dodatkowymi wagonami. Niezwłocznie po podjęciu decyzji o wyłączeniu części kanałów sprzedaży, informację o tym zamieścimy na stronie internetowej PKP Intercity oraz zostanie ona przekazana pracownikom kas - wyjaśnia Serbeńska.
Brak możliwości zakupu biletu w kasie czy biletomacie nie oznacza jednak, że do pociągu nie wsiądziemy. W takiej sytuacji musimy poprosić sprzedawcę o potwierdzenie, że sprzedaż biletów została wstrzymania. Z dokumentem idziemy do konduktora pociągu, który może wówczas sprzedać nam bilet bez gwarancji miejsca do siedzenia. Co najważniejsze, w takiej sytuacji nie zostaniemy obciążeni opłatą pokładową.
Rzecznik podkreśla, że jest to rozwiązanie pilotażowe i będzie stosowane wyłącznie w szczególnych sytuacjach. - Jego zadaniem jest zapewnienie pasażerom właściwej jakości usługi przewozowej - mówi Agnieszka Serbeńska. Przypomina też, że PKP Intercity zawsze zachęca pasażerów do planowania podróży z wyprzedzeniem, tak aby mogli oni kupić bilet z miejscówką gwarantującą miejsce siedzące. - Zachętą jest oferta zapewniająca tańsze bilety w momencie wcześniejszego zakupu. Ponadto podczas kupowania biletów w kasie pasażer jest zawsze informowany, że w danym pociągu nie ma już miejsc siedzących i proponowane są mu alternatywne połączenia - tłumaczy.
Warto pamiętać, że również w internetowym systemie sprzedaży możemy otrzymać informację o zapełnieniu w pociągu. Jeżeli skład jest zapełniony, wówczas sugerowane jest nam wybranie innego połączenia.
Autor: tol//sta / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock