PKO Bank Polski zapowiada weekendową przerwę w dostępie do usług. Planowane prace mają potrwać ponad dobę. W tym czasie niedostępne będą między innymi niektóre funkcje w serwisie iPKO i aplikacji IKO.
PKO BP w czwartkowym komunikacie zapowiedział, że w najbliższy weekend przeprowadzi zmiany w wybranych systemach informatycznych. Zmiany "mają na celu nie tylko bardziej efektywne, ale także ich bezpieczniejsze funkcjonowanie" - podkreślono.
Prace techniczne w PKO BP
Planowane prace mają rozpocząć się w piątek od godziny 23.00 i mają potrwać do godziny 23.30 w sobotę. "W tym czasie dostęp do części wybranych usług bankowych będzie utrudniony" - czytamy. Jak wyjaśniono, niedostępne będą niektóre funkcje w serwisie iPKO i iPKO biznes, aplikacji IKO i iPKO biznes mobile oraz serwisie telefonicznym.
Klienci nie będą mogli m.in.: otworzyć nowego konta, zmienić limitu karty, zablokować jej czasowo, sprawdzić historii operacji, spłacić zadłużenia, wykonać przelewu z karty kredytowej (również w ramach płatności w internecie "Płacę z iPKO") oraz skorzystać z otwartej bankowości. Jak dodano, mogą też pojawić się utrudnienia przy płaceniu kartą w internecie oraz korzystaniu z serwisu i aplikacji PKO Junior.
"W trakcie przerwy będzie działać Blik - oprócz płatności z kartą kredytową jako źródłem finansowania tej usługi" - czytamy w komunikacie zapowiadającym prace techniczne.
"Warto zaplanować wcześniej ważniejsze operacje płatnicze"
Dlatego bank zachęca: "Co masz zrobić w weekend, zrób dzisiaj". "Klienci, którzy planują większe zakupy w weekend i zamierzają skorzystać z płatności kartą, warto, aby wcześniej sprawdzili swój limit transakcji dziennych, a jeśli jest taka konieczność zwiększyli go przed rozpoczęciem planowanych przez bank prac w serwisie internetowym lub aplikacji mobilnej. Warto również zaplanować wcześniej ważniejsze operacje płatnicze" - radzą przedstawiciele największego banku w Polsce.
Jednocześnie zapewniono, że w czasie prac technicznych karty w bankomatach i transakcje kartami płatniczymi w ramach ustalonych przez klientów limitów - zarówno płatności w sklepach, jak i wypłaty z bankomatów - "będą obsługiwane na bieżąco".
W razie potrzeby klienci PKO BP będą mogli zastrzec swoją kartę za pośrednictwem infolinii banku (800 302 302).
Klienci PKO BP mierzyli się z utrudnieniami w dostępie do konta w poniedziałek o poranku. Występowały utrudnienia w dostępie do serwisu internetowego i telefonicznego iPKO oraz w korzystaniu ze strony internetowej banku.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock