Polskie Linie Lotnicze LOT podjęły decyzję o opóźnieniu daty startu połączenia na nowe lotnisko w Pekinie. "LOT jest w kontakcie z pasażerami przesuniętych rejsów" - poinformował tvn24bis.pl p.o. rzecznik prasowy narodowego przewoźnika Michał Czernicki.
Na początku lipca PLL LOT ogłosiły, że od 28 października br. uruchomią bezpośrednie rejsy z Warszawy na lotnisko Pekin-Daxing w Chinach, które otwarto pod koniec września.
Plany narodowego przewoźnika pokrzyżowała jednak konieczność uziemienia części dreamlinerów.
"W związku z globalnym problemem linii lotniczych z silnikami Rolls-Royce Trent 1000, a co za tym idzie koniecznością ich naprawy, obecnie z operacji wyłączone są 3 z 14 B787 Dreamliner o numerach rejestracyjnych: SP-LSE, SP-LRB, SP-LRE, które sukcesywnie będą przywracane do obsługi połączeń" - czytamy w przesłanej nam odpowiedzi.
Jak dodano, dlatego "LOT podjął decyzję o wzmocnieniu floty dalekodystansowej do 24 grudnia br. dwoma Airbusami A340 w dwuklasowej konfiguracji – Business Class i Economy Class. Flotę LOT-u tymczasowo zasila również Boeing 767-300 (z dwuklasową konfiguracją Business Class i Economy Class) od linii EuroAtlantic Airways".
Nie obyło się jednak przy tym bez zmian w siatce połączeń. "Z powodu problemów z silnikami Rolls-Royce'a LOT podjął decyzję o opóźnieniu daty startu połączenia do Pekinu-Daxing o dwa miesiące – z 28 października br. na 15 stycznia 2020 roku" - poinformował Czernicki.
"LOT jest w kontakcie z pasażerami przesuniętych rejsów. Zaproponowane zostaną im alternatywne połączenia lub zwrot kosztów zakupionych biletów" - dodał.
P.o. rzecznik prasowy poinformował, że "jest to jedyna zmiana w siatce połączeń LOT-u z Warszawy".
Narodowy przewoźnik ma w swojej siatce połączenia z Warszawy na drugie lotnisko w Pekinie - Beijing Capital. Bezpośrednie rejsy do tego portu zostały uruchomione w 2012 roku.
Najwięksi przewoźnicy
Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że Polskie Linie Lotnicze LOT obsłużyły w ubiegłym roku w polskich portach lotniczych w krajowym i międzynarodowym ruchu regularnym 10,5 miliona pasażerów. To drugi wynik spośród wszystkich przewoźników obecnych w Polsce.
Najwięcej, bo 11,5 miliona pasażerów obsłużył Ryanair. Na trzecim miejscu znalazł się Wizz Air - 8,7 miliona pasażerów. Tuż za podium sklasyfikowano Lufthansę. Niemiecka linia lotnicza obsłużyła 2,2 miliona pasażerów.
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock