Poczta Polska wprowadza zmiany w świadczonych usługach. Od poniedziałku wstrzymane zostaną przyjęcia przesyłek do innych krajów. Zmieni się też organizacja pracy jej placówek.
Poczta poinformowała w komunikacie, że skraca czas pracy placówek w dni robocze do sześciu godzin, placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny. Praca placówek całodobowych także zostaje skrócona. Punkty te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godziny 8.00 do 20.00. Ponadto punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą nieczynne.
W związku z licznymi pytaniami, publikujemy dokładną instrukcję, co zmienia się w przesyłkach zagranicznych https://t.co/UejGgqAAZA pic.twitter.com/Hc9tBCwFmK
— PocztaPolska (@PocztaPolska) March 15, 2020
Strefy ochronne
Jak podkreślono, organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych. "Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty" - czytamy w komunikacie.
Wypłata świadczeń
Spółka zaznaczyła, że nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury. Jak podano. Poczta jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie. Poczta zapewniła, że płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników zostały już kupione. "W weekend trwa ich dystrybucja, aby środki te najpóźniej w poniedziałek trafiły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami" - wskazano.
Z kolei inPost w komunikacie zamieszczonym na swojej stronie rekomenduje wybór dostawy do paczkomatu. Jak podano, ma to związek z dynamicznie rozwijającą się sytuacją dotyczącą koronawirusa w Polsce. "Wyeliminowanie kontaktu osobistego przy odbiorze paczki stanowi naturalne rozwiązanie prewencyjne, które może wpłynąć na ograniczenie rozprzestrzeniania się infekcji" - podkreślono.
Autor: mb / Źródło: PAP, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock