Ikea na swojej stronie internetowej opublikowała apel do rodziców, którzy zakupili barierkę ochronną PATRULL. Nawołuje, by przestali jej używać i jak najszybciej zwrócili w pobliskim oddziale sklepu. Za nieudany zakup klienci otrzymają pełen zwrot kosztów.
Do Ikei dotarły informacje o przypadkach nagłego otwarcia się barierki ochronnej PATRULL. Poskutkowało to upadkiem dzieci ze schodów - niektóre z nich wymagały pomocy lekarza.
Wszczęto niezależne dochodzenie, które wykazało, że pomimo zgodności z wszelkimi normami, mechanizm blokujący rzeczywiście może zawodzić i stanowić zagrożenie dla najmłodszych.
Nie potrzebujesz paragonu
- Gdy tylko otrzymujemy informacje o potencjalnych kłopotach z naszymi produktami, bez wahania podejmujemy stosowne działania. Nie możemy dopuścić do tego, by zabawa dzieci wiązała się z jakimkolwiek niebezpieczeństwem, dlatego w ramach natychmiastowych działań mających zapobiec kolejnym wypadkom postanowiliśmy wycofać z rynku barierki ochronne PATRULL – wyjaśnia Maria Thörn, p.o. Business Area Managera w dziale IKEA dla Dzieci.
Producent obiecuje, że przy zwrocie barierki, klienci otrzymają pełen zwrot kosztów zakupu. Dowód zakupu (np. w postaci paragonu) nie jest wymagany.
Barierki z serii PATRULL sprzedawane były na wszystkich rynkach Ikea.
Autor: ag/gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock