Działający na rynku brytyjskim Tesco Bank tymczasowo wstrzymuje transakcje online. Powodem jest atak oszustów na konta ok. 20 tys. klientów banku na Wyspach.
Podejrzaną aktywność na rachunkach klientów zaobserwowano w późnych godzinach wieczornym w sobotę i o poranku w niedzielę. Benny Higgins, prezes banku, powiedział w rozmowie z radiem BBC, że podejrzane transakcje zaobserwowano w przypadku 40 tys. rachunków bieżących należących do 20 tys. klientów banku.
Na razie nie wiadomo o jaką łącznie kwotę chodzi. Prezes Tesco Bank poinformował tylko, że to "duża, aczkolwiek nie ogromna liczba". Jednocześnie uspokoił wszystkich klientów. - Każda strata finansowa wynikająca z tej oszukańczej działalności będzie ponoszona przez bank - powiedział Higgins. - Klienci nie są narażeni na ryzyko strat finansowych - dodał.
Akcje w dół
Klienci mogą nadal korzystać ze swoich kart w sklepach i wypłacać pieniądze z bankomatów. Dopóki sytuacja nie wróci pod pełną kontrolę banku, zawieszono jednak wszystkie transakcje online.
Akcje Tesco notowane na parkiecie w Londynie ok. godz. 10 traciły 1,23 proc. Choć po otwarciu poniedziałkowych notowań spadek wynosił już w pewnym momencie nawet 3 proc.
Tesco Bank w całości należy do popularnej sieci supermarketów. Powstał w 1997 roku i zarządza 8 mln kont.
Zobacz materiał TVN24 BiS o tym, jak możemy zabezpieczyć się przed potencjalnym atakiem hakerów (26.04.2016):
Autor: mb//bgr / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Tatchaphol / Shutterstock.com