PKO BP ostrzega przed próbami wyłudzania informacji o klientach przez telefon. Jak podano, oszuści w rozmowie podają się za pracowników banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. "Ich celem jest wyłudzenie danych do logowania do serwisu internetowego oraz kodów z narzędzia autoryzacyjnego" - czytamy.
Bank ostrzega, że wyłudzone dane mogą zostać użyte do zlecenia dyspozycji (np. przelewu) z rachunku klienta. Jednocześnie w komunikacie wyjaśniono mechanizm działania oszustów.
"W kontakcie telefonicznym podają się za pracowników banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem, i - powołując się na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa - proszą o podanie poufnych informacji. W rzeczywistości ich celem jest wyłudzenie danych do logowania do serwisu internetowego oraz kodów z narzędzia autoryzacyjnego" - czytamy.
Bank przypomina
Przypomniano, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).
Bank nigdy nie wymaga także podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika banku. Wyjątkiem jest kontakt telefoniczny z inicjatywy klienta. Wszyscy, którzy odbiorą podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku lub mają jakiekolwiek wątpliwości, proszeni są o kontakt z konsultantem PKO BP.
Autor: mb / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstok