Bank Zachodni WBK ostrzega przed korespondencją, która ma wyłudzić od klientów dane logowania. Do tych, którzy nabrali się na fałszywą wiadomość, zwraca się z apelem, by niezwłocznie zmienili hasło do swojego konta oraz Numer Identyfikacyjny Klienta.
Nadawcy fałszywej wiadomości podszywają się pod „Bank Zachodni WBK24” i wysyłają wiadomości o temacie „Blokada konta BZWBK”. Struktura wiadomości jest bardzo zbliżona do tych, które zazwyczaj wysyła bank: Nadawcy maili próbują nakłonić adresatów do wejścia na stronę „weryfikacja”. Okazuje się, że pod tekstem odnośnika ukryty jest link, który prowadzi do zupełnie innej strony. Witryna ta wyłudza następnie od użytkownika dane logowania.
Bank apeluje
„Gdybyście Państwo wiedzieli, że ktoś podał na niej jakieś dane, to czym prędzej powinien zmienić swoje hasło do konta/NIK-u, które podał na fałszywej stronie” - brzmi apel opublikowany na stronie banku.
Bank Zachodni WBK deklaruje, że podjął wszelkie działania, by zakończyć ten nielegalny proceder.
Jak chronić się przed phishingiem?
Takie nielegalne podszywanie się pod bank i wyłudzanie danych nosi miano „phishingu”. Gdy mamy do czynienia z sytuacją, podobnej do tej, którą opisano powyżej i nie mamy pewności, od kogo podejrzany komunikat pochodzi, najlepiej zadzwonić na infolinię i dopytać o szczegóły otrzymanego maila. Ponadto, warto zapamiętać, że banki nigdy wysyłają wiadomości e-mail z prośbą o weryfikację danych personalnych.
Należy także zwrócić uwagę na to, czy adres bankowości internetowej jest prawidłowy oraz sprawdzić ważność certyfikatu dla tego adresu.
Kolejny szczegół, to upewnienie się, że połączenie z bankiem jest szyfrowane.
"Urlop nie zwalnia z czujności"
- Urlop nie zwalnia nas z czujności, dlatego pomimo relaksu i dobrej zabawy, powinniśmy mieć z tyłu głowy podstawowe zasady bezpieczeństwa i ochrony własnych danych i pieniędzy – podsumowuje Błażej Mika z Banku Zachodniego WBK.
Zobacz: ataki hakerskie na banki zdarzają się codziennie
Autor: km / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock