Klientów Alior Banku czekają trudne chwile. Od 24 piątku marca do poniedziałkowego poranku 27 marca nastąpi przerwa w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej, infolinii oraz placówek. Będzie to jedna z najdłuższych takich przerw w bankowości.
Przerwa spowodowana jest połączenia Alior Banku i działalności przejętej z Banku BPH. W przypadku klientów Aliora potrwa od piątku 24 marca od godz. 23.00, a przypadku klientów przejętych z Banku BPH, przerwa w dostępie do usług bankowych już się rozpoczęła o godzinie 14.30. W tym czasie karty płatnicze będą działały normalnie. Pełen dostęp do serwisów ma być przywrócony 27 marca do godz. 6.00.
Jakie ograniczenia usług
W tym czasie niedostępne będą systemy bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku. Klienci nie będą mogli realizować przelewów, płatności internetowych ("Płacę z Alior Bankiem"), płatności Blikien, ani korzystać z innych usług bankowości elektronicznej. Niedostępne będą również usługi Kantoru Walutowego, Biura Maklerskiego, T-Mobile Usługi Bankowe oraz HAIZ. Bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów, płatności i sprzedaży ratalnej w internecie i sklepach tradycyjnych.
- W czasie prac systemy bankowości internetowej będą niedostępne. Zatem nie będzie możliwości dokonywania przelewów, ani sprawdzania stanu konta. Prosimy klientów, aby uwzględnili przerwę w dostępie do usług w swoich planach dotyczących operacji bankowych i zachęcamy do ich wykonania z odpowiednim wyprzedzeniem - wyjaśniła w korespondencji z tvn24bis Joanna Nagierska, menedżer ds. PR Alior Banku. Z użytkowania będą wyłączone także oddziały i placówki partnerskie, które we wspomnianym okresie będą nieczynne. Powrócą one do dyspozycji klientów w regularnych godzinach pracy w poniedziałek 27 marca.
Dostęp do pieniędzy
Ponadto od piątku od godz. 17.00 infolinia dostępna jest tylko w trybie informacyjnym (bez możliwości realizacji transakcji, które będą dostępne od poniedziałku od godz. 8:00). Bez zmian będą przyjmowane za to dyspozycje dotyczące zastrzegania kart.
- Bank zadbał o to, aby klienci mieli dostęp do swoich pieniędzy. Przez cały okres niedostępności systemów bankowych klienci będą mogli realizować transakcje kartami płatniczymi, w tym kartami walutowymi Kantoru Walutowego, to znaczy płacić nimi w sklepach i punktach usługowych, a także wypłacać środki z bankomatów - podkreśla Nagierska.
Dzięki wprowadzonym zmianom Alior Bank uprości i całkowicie ujednolici standardy obsługi wszystkich klientów.
Autor: tol/ms / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock