O 14 proc. spadła światowa sprzedaż kultowych lalek Barbie w pierwszym kwartale tego roku. To kolejne złe dane o sprzedaży popularnej zabawki. W ostatnich miesiącach 2013 roku sprzedaż Barbie spadła o 13 proc.
Przemysł zabawkarski przeżywa trudne chwile z powodu rosnącego zainteresowania dzieci smartfonami i tabletami. Kryzys nie omija też producenta zabawek spółki Mattel, której światowa sprzedaż spadła o 5 proc. rdr w pierwszym kwartale tego roku. Inwestorzy na tą informację zareagowali negatywnie i akcje spółki straciły na wartości o 3 proc.
Mocny spadek
Władze firmy i giełdowych graczy martwi przede wszystkim mocny spadek sprzedaży kultowych lalek Barbie, które są wizytówką firmy. W pierwszym kwartale koncern sprzedał aż o 14 proc. mniej lalek niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. To drugi kwartał z rzędu, kiedy sprzedaje się mniej lalek. W ostatnich miesiącach minionego roku sprzedaż Barbie spadła o 13 proc. rdr. - Biznes związany z Barbie wciąż jest warty 1,2 mld dol. i przynosi ogromne zyski. Jest bardzo ważny dla spółki Mattel, ale tak wartościowy biznes trudno dalej powiększać - uważa Jamie Katz, analityk Morningstar.
Lalka z charakterem
Zabawkowa lalka Barbie zadebiutowała w 1959 roku. Od samego początku zdobyła uznanie w oczach dzieci i klientów wyróżniając się na masowym rynku lalek figurą i charakterem.
Autor: msz//bgr / Źródło: Reuters