Użytkownicy Gmaila nie będą musieli rejestrować się w serwisie społecznościowym Google+. Internetowy gigant wprowadził zmiany, bo wiele osób uważało, że obowiązkowe posiadanie konta w Google+ było zbyt nachalne.
Google+ to serwis społecznościowy należący do firmy Google. Działa od połowy 2011 roku. Uruchomienie serwisu społecznościowego było próbą konkurowania z największym tego typu serwisem, czyli Facebookiem. Obecnie serwis z Menlo Park ma 300 mln aktywnych użytkowników.
Zmiana strategii
Jednak wielu ekspertów było sceptycznych co do tych danych. Twierdzą oni, że wielu użytkowników było liczonych jako aktywnych, choć nigdy nie korzystali z serwisu społecznościowego, a byli po prostu zalogowali. Wielu użytkownikom poczty Gmail przeszkadzało to, że wraz z założeniem skrzyni e-mail musieli założyć profil w serwisie społecznościowym. Od 2012 roku logując się na pocztę użytkownik automatycznie logował się na Google+. Teraz internetowy gigant zmienił strategię i dodał przycisk "Nie, dziękuję", która pozwala użytkownikom zrezygnować z tej usługi.
Przegrali z Facebookiem?
- Użytkownicy mogą teraz utworzyć profil publiczny podczas rejestracji lub później, kiedy zdecydują, że chcą, aby ich treści były publiczne - tłumaczy w "The Telegraph" rzecznik Google. Wprawdzie Google zaznacza, że nadal będzie inwestować w Google+, ale eksperci twierdzą, że usunięcie obowiązkowej rejestracji przy tworzeniu konta e-mail oznacza, że Google powoli wycofuje się z projektu sieci społecznościowej, która kiedyś miała rywalizować z Facebookiem i Twitterem.
Autor: msz/mn / Źródło: The Telegraph