Już jest. Wydrukowana i nagrana makieta amerykańskiego magazynu muzyczno-filmowego Entertainment Weekly czeka, aby 18 września trafić do grona szczęśliwców. Numer ma wbudowany miniaturowy ekran grubości kartki, na którym będą wyświetlane reklamy.
Czytanie prasy już nigdy nie będzie wyglądało tak samo. Firma Amerchip, która opracowała gazetę z wbudowanym wyświetlaczem, połączyła ultrapłaski monitor LCD z równie niewielką pamięcią flash, na której zapisane są materiały video. - Zastosowaliśmy niewielki mechanizm uruchamiania monitora włącza się automatycznie odtwarzanie po otwarciu strony. Można tu też przełączać klipy. W jednej gazecie możemy umieścić pięć takich kanałów - mówi Tim Clegg, szef Amerchip.
Bateria prasowego odtwarzacza wystarcza na około godzinę odtwarzania, ale po wyczerpaniu można ją ponownie naładować.
Kryzys ojcem innowacji
Pierwszy telewizor w gazecie będzie reklamował programy sieci CBS i Pepsi Colę. Koszt umieszczenia w piśmie jednego wyświetlacza wynosi od 12 do 30 dolarów, w zależności od liczby opcji dla użytkowników. Ze względu na niemały wydatek sieć CBS umieściła reklamy tylko w tygodniku dla prenumeratorów w Los Angeles i Nowym Jorku. Według analityków początek integracji prasy i telewizji to konieczność, jaką wymusił kryzys.
- To jeszcze jeden przykład na to, jak tradycyjne media muszą się zmieniać, aby zdobyć rynek w szczególnie trudnych warunkach ekonomicznych. Widzimy, że sieci telewizyjne zamieszają reklamy tam, gdzie nie zrobiłyby tego jeszcze pięć czy dziesięć lat temu - mówi Brian Steinberg z magazynu "Advertising Age".
Źródło: TVN CNBC Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC BIZNES