To był najlepszy marzec w historii obecności BMW na rynku amerykańskim. Koncern z Monachium, dzięki znakomitym wynikom sprzedaży, zmniejszył stratę do Mercedesa w segmencie samochodów luksusowych. Bawarski producent sprzedał co prawda w USA w tym roku 237 pojazdów mniej od swojego odwiecznego rywala, ale jeszcze w lutym ta różnica wynosiła aż 4943 auta.
BMW sprzedało w marcu 32 tys. 107 pojazdów, czyli o 19 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. roku. Mercedes natomiast 27 tys. 401 aut, czyli więcej o 11 proc. niż w marcu 2013 roku.
BMW odnotowało 14 proc. wzrost sprzedaży serii 3 oraz serii 4 oraz 46 proc. wzrost sprzedaży modelu X3. Sprzedaż Mercedesa klasy S, którego ceny zaczynają się od 93 tys. dolarów, podwoiła się w marcu i wyniosła 2299 sztuk. Dostawy modelu GLK, jednego z najbardziej atrakcyjnych SUV-ów w cenie wyjściowej 37 tys dolarów, wzrosły o 24 proc. do 3345 sztuk.
Walka o koronę
W 2013 roku producent z Bawarii, po dwóch latach liderowania na rynku amerykańskim w klasie samochodów luksusowych, oddał koronę Mercedesowi. W ub. roku gigant ze Stuttgartu w USA wyprzedził BMW o 3254 sprzedane samochody. Jeśli chodzi o rejestracje pojazdów, Mercedes okazał się lepszy o 2270 aut.
Dane sprzedażowe nie obejmują samochodów dostawczych, Smartów oraz BMW Mini, które nie należą do segmentu samochodów luksusowych.
Kawalerki na kółkach i pancerne limuzyny. Motoryzacyjne cuda i dziwy na Motor Show w Poznaniu
Autor: ToL/Klim/ / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu