Tesco, największy sprzedawca detaliczny w Wielkiej Brytanii, ogłosił, że zobowiązuje się zmniejszyć ilość marnowanej corocznie żywności. Jest pierwszą brytyjską firmą, która zdeklarowała wsparcie brytyjskiego programu działań na rzecz odpadów i zasobów. Wcześniej ogłosiła, że w ciągu sześciu miesięcy 2013 r. wyrzuciła na śmietnik blisko 30 tys. ton jedzenia.
W zeszłym miesiącu Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa ogłosiła, że jedna trzecia całej żywności produkowanej na świecie, około 1,3 biliona ton, jest wyrzucana każdego roku.
Walka o żywność
Tesco jako pierwszy brytyjski sprzedawca zdecydował się podać do wiadomości publicznej informacje dotyczące ilości marnowanej żywności. W pierwszym półroczu tego roku w Tesco zostało zmarnowane 28,5 tys. ton jedzenia. Szacuje się, że w całej Wielkiej Brytanii corocznie marnowane jest 15 milionów ton jedzenia. - Brytyjskie rodziny marnują corocznie około 700 funtów, wyrzucając jedzenie. Chcemy pomóc im zatrzymać te pieniądze w kieszeniach - powiedział Matt Simister, dyrektor ds. żywności grupy Tesco.
W ramach walki z marnowaniem żywności firma zakończy m.in. sprzedaż wielopaków sałat. Według badań 68 proc. wszystkich sałat wyhodowanych na sprzedaż ląduje na śmietniku. Tesco planuje również ograniczyć ilość sprzedawanego pieczywa oraz udzielać rad na temat wykorzystywania resztek.
Autor: dln/jk / Źródło: Reuters